بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
در معاملات امروز؛

افت اندک قیمت نفت

افت اندک قیمت نفت
قیمت نفت پس‌از این کاهش قیمت، یک درصد افزایش داشت. اما قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۶۹ سنت معادل ۰.۶۱ درصد کاهش به ۱۱۲ دلار و ۴۳ سنت رسید.
کد خبر : ۲۵۹۴۲۹

افت اندک قیمت نفت

بورس نیوز: هش ۶ درصدی قیمت نفت در معاملات روز‌های گذشته در بحبوحه نگرانی در مورد کند شدن رشد اقتصاد دنیا و تقاضا برای سوخت، باعث بی‌ثباتی قیمت آن در اولین ساعات معاملات در روز دوشنبه شده‌است.



قیمت نفت پس‌از این کاهش قیمت، ۱ درصد افزایش داشت. اما قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۶۹ سنت معادل ۰.۶۱ درصد کاهش به ۱۱۲ دلار و ۴۳ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۱۲ سنت معادل ۰.۱۱ درصد کاهش ۱۰۹ دلار و ۴۴ سنت معامله می‌شود.

به‌نظر می‌رسد نگرانی درمورد کمبود عرضه نفت در بازار از سایر عوامل پیشی گرفته‌است.

نفت روسیه همچنان به‌خاطر تحریم‌های غربی برای بسیاری کشور‌ها غیرقابل‌دسترس است. آزادسازی ذخایر استراتژیک نفتی آمریکا و افزایش تولید اوپک پلاس تا حدی تاثیر کاهش صادرات نفت روسیه را کم کرده است. اما نمی‌توان به ادامه این شرایط امیدوار بود.

تحلیلگران مؤسسه تحقیقاتی ای‌ان‌زد اعلام کرده‌اند اگر واشنگتن با همین سرعت فعلی از ذخایر خود برداشت کند، ذخایر استراتژیک آمریکا تا ماه اکتبر به پایین‌ترین سطح طی چهل‌ساله گذشته یعنی ۳۵۸ میلیون بشکه می‌رسند.

از طرف دیگر تولید نفت و گاز آمریکا روبه‌افزایش است. تعداد چاه‌های نفت و گاز این کشور که اولین نشانه تولید آن در آینده هستند، ۷ حلقه افزایش‌یافته و در هفته منتهی به هفدهم ماه ژوئن به ۷۴۰ رسیده‌است، یعنی بالاترین رقم از مارس ۲۰۲۰.

تولید نفت در لیبی هنوز هم به‌خاطر بسته شدن میادین نفتی در شرق این کشور بی‌ثبات است. وزیر نفت لیبی اعلام کرد کل تولید این کشور درحال‌حاضر به حدود ۷۰۰ هزار بشکه در روز می‌رسد. تولید نفت لیبی در هفته گذشته برابر با ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار بشکه در روز بود.

صادرات محصولات نفتی چین که یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان دنیاست همچنان رو به کاهش بوده و بازار‌های دنیا را تحت فشار گذاشته‌است.

صادرات بنزین این کشور در ماه مه ۴۵.۵ درصد و صادرات دیزل ۹۲.۷ درصد نسبت‌به سال قبل کاهش داشت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر