بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰
معاون فنی و حقوقی سازمان امور مالیاتی گفت:

وصول فقط یک میلیارد تومان مالیات از خانه های خالی

وصول فقط یک میلیارد تومان مالیات از خانه های خالی
معاون فنی و حقوقی سازمان امور مالیاتی گفت: از ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مالیات برآورد شده خانه‌های خالی فقط یک میلیارد تومان وصول شده است.
کد خبر : ۲۵۹۴۳۱

وصول فقط یک میلیارد تومان مالیات از خانه های خالی

بورس نیوز: توتونچی، معاون فنی و حقوقی سازمان امور مالیاتی : تاکنون اطلاعات حدود ۴۹۳ هزار واحد خالی در یک بخش و ۱۲۰ هزار واحد در بخشی دیگر از طریق وزارت راه و شهرسازی در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است.



وی ادامه داد: طبق قانون به محض این که این اطلاعات در اختیار سازمان مالیاتی قرار گرفته به دارندگان واحد‌های مسکونی پیامکی ارسال شده و مالکان باید در سامانه مربوطه مالیات خودشان را پرداخت کنند و البته آن سامانه به شکلی طراحی شده است که در صورت ثبت اعتراض، اطلاعات برگشت داده می‌شود، تا در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد و مجددا اصلاح شود.

وی گفت: فاصله زمانی که ما بعد از گرفتن اطلاعات پیامک دادیم کمتر از ۱۰ روز کاری بوده است، اما مودیان تا یک ماه فرصت دارند به وبگاه یا سامانه رسمی مراجعه کنند و بعد از آن هم ما یک ماه فرصت داریم که مجددا بررسی کنیم، در نهایت بعد از این دوره‌های زمانی که به لحاظ ترتیبات اجرایی قوانین مالیاتی است ما از کانال وصول مالیات خودمان اقدام به صدور برگه تشخیص‌ها برای ذینفعان می‌کنیم و آن‌ها هم یک ماه فرصت دارند که مالیات خودشان را پرداخت کنند که البته پرداخت نکردن آن، ماهیانه دو و نیم درصد جریمه برای مودیان در پی خواهد داشت.

توتونچی با بیان اینکه هیچ مطالعه و عدد رسمی برای خانه‌های خالی وجود ندارد گفت: تخمین زده می‌شود دو و نیم میلیون خانه خالی در سراسر کشور وجود داشته باشد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳
خدا رو شکر . اون یک میلیارد تومن هم که وصول شده مربوط به افراد غیر خودی بوده!!