بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵
کدام اپراتور بهترین بسته‌های اینترنت کشور را ارائه می‌دهد؟
«بسته روزانه اپراتوری که ازش اینترنت می‌خری چند؟ هفتگی‌اش چند؟» «در منطقه شما سرعت اینترنت کدام اپراتور بالاتره؟» صحبت از تعرفه بسته‌های اینترنت این روز‌ها به مباحث روزمره مردم هم راه پیدا کرده‌است.
کد خبر : ۲۵۹۹۷۷

کدام اپراتور بهترین بسته‌های اینترنت کشور را ارائه می‌دهد؟ 

بورس نیوز: «بسته روزانه اپراتوری که ازش اینترنت می‌خری چند؟ هفتگی‌اش چند؟» «در منطقه شما سرعت اینترنت کدام اپراتور بالاتره؟» صحبت از تعرفه بسته‌های اینترنت این روز‌ها به مباحث روزمره مردم هم راه پیدا کرده‌است. صحبت‌هایی که اغلب برای یافتن بهترین اپراتور برای خدمات اینترنت و معیار‌هایی دیگری همچون سرعت، قیمت و کیفیت رد و بدل می‌شود.

در این گزارش سعی کردیم با نگاهی به تعرفه اینترنت و مکالمه اپراتور‌های همراه (همراه‌اول، ایرانسل و رایتل) به‌صرفه‌ترین اپراتور مخابراتی را از نظر ارائه خدمات انتخاب کنیم. (اطلاعات ارائه شده برگرفته از وب‌سایت و اطلاع‌رسانی‌های رسمی سه اپراتور ارتباطی است.)

اگرچه مدتی است زمزمه‌های حذف بسته‌های بلند مدت و محبوب برخی اپراتور‌ها در فضای رسمی و نهاد‌های نظارتی مسکوت مانده، اما همچنان برای مردم عادی و کسب‌وکارها، محل انتقاد است. مشاهده سایت‌های اطلاع‌رسانی سه اپراتور ارتباطی در زمینه ارائه بسته‌های بلند مدت نشان می‌دهد درحالی دو اپراتور همراه اول و ایرانسل بسته‌های دو ماهه و چهارماهه ارائه می‌دهند که رایتل بسته‌های سه ماهه، شش ماهه و دوازده ماهه نیز در اختیار مشترکین خود قرار می‌دهد.

در بخش مقایسه تعرفه پایه سیم‌کارت اعتباری اپراتور‌های همراه کشور، درحالی کاربران اپراتور سوم کشور می‌توانند بدون نیاز به خرید بسته، از اینترنت آزاد با تعرفه ویژه ۴ هزار تومان به ازای هر گیگابایت، بهره‌مند شوند که مشترکین همراه‌اول و ایرانسل برای مصرف همین میزان اینترنت ۶۰ هزار تومان پرداخت می‌کنند. این اقدام در تاریخ فعالیت شرکت‌های خدمات ارتباطی کشور، منحصر به برند ارغوانی بوده و با هدف استفاده مقرون به صرفه از سرویس اینترنت بدون خرید بسته برای مشترکین آن، منظور شده‌است.

همچنین این اپراتور پیش از این، برقراری تماس درون شبکه را با کمترین تعرفه ممکن یعنی ۷ تومان (۷۰ ریال) برای هر دقیقه مکالمه، اعلام کرد. برای مثال بهای یک ساعت تماس تلفنی با سیم کارت رایتل تنها ۴۲۰ تومان است. گفتنی است، با استناد به جدیدترین اطلاعات دریافتی مربوط به تعرفه‌های مکالمه اپراتورها، اپراتور سوم مقرون به صرفه‌ترین نرخ را برای مشترکین در نظر گرفته و تعرفه اپراتور‌های دیگر تقریبا ۱۲ برابر این نرخ است.

نتیجه حاصل از بررسی جدول‌های مقایسه‌ای تعرفه از بسته‌های ماهانه سه اپراتور همراه‌اول، ایرانسل و رایتل نشان می‌دهد، اپراتور سوم اغلب تنوع بالاتری در بسته‌های اینترنت و قیمت به‌صرفه‌تری نسبت به دو اپراتور دیگر دارد.

به عنوان مثال، مقایسه بسته‌های اینترنت همراه ۳۰ روزه حاکی از پایین بودن قیمت بسته‌های اپراتور ارغوانی نسبت به دو اپراتور دیگر است. چنانکه، بسته‌های اینترنت همراه اول و ایرانسل با قیمت ۲۳۰۰۰ تومان و با حجم ۵ گیگابایت عرضه می‌شود، بسته اینترنت ماهانه ۵ گیگابایتی رایتل، با قیمت ۲۱۹۰۰ تومان در اختیار مشترکین قرار می‌گیرد.

در همین حال، ۴ گیگابایت اینترنت ۳۰ روزه اپراتور سوم با قیمت ۱۹۹۰۰ تومان به فروش می‌رسد و همراه اول و ایرانسل برای این حجم اینترنت، مبلغ ۲۱۳۰۰ تومان را در نظر گرفته‌اند.

همچنین در حالی بسته اینترنت ۳۰ روزه اپراتور سوم، با قیمت ۲۸۹۰۰ تومان برای ۱۰ گیگابایت اینترنت در نظر گرفته شده که بسته اینترنت دو اپراتور همراه اول و ایرانسل با قیمت ۲۸۲۰۰ تومان برای تنها ۷ گیگابایت اینترنت ۳۰ روزه، عرضه می‌شود.

کدام اپراتور بهترین بسته‌های اینترنت کشور را ارائه می‌دهد؟

اشتراک گذاری :
ارسال نظر