بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ دلار و ۳۷ سنت معادل ۲.۲۶ درصد افزایش، به ۱۰۷ دلار و ۲ سنت رسید.
کد خبر : ۲۶۰۰۷۸

قیمت نفت

بورس نیوز: قیمت نفت حدود ۲ درصد در شرایط بی‌ثبات معاملات در روز جمعه افزایش یافت، اما به‌خاطر نگرانی درمورد رکود اقتصادی و تاثیر آن بر تقاضا علی‌رغم کمبود عرضه جهانی سوخت، یک کاهش هفتگی را تجربه کرد.



بانک‌های مرکزی سراسر دنیا نرخ بهره را جهت مهار تورم افزایش می‌دهند که ترس از کند شدن روند رشد اقتصاد به‌خاطر بالا رفتن هزینه‌های وام‌گیری را افزایش می‌دهد، آن‌هم در شرایطی که تست گسترده کرونا در شانگ‌های در این هفته نگرانی در مورد قرنطینه‌های احتمالی و کاهش تقاضا را بالا برده‌است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ دلار و ۳۷ سنت معادل ۲.۲۶ درصد افزایش، به ۱۰۷ دلار و ۲ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲ دلار و ۶ سنت معادل ۲.۰۱ درصد افزایش ۱۰۴ دلار و ۷۹ سنت معامله می‌شود.

نفت برنت ۴.۱ درصد و نفت آمریکا ۳.۴ درصد کاهش هفتگی داشته‌اند. قیمت هر دوی این شاخص‌های نفتی در روز سه‌شنبه سقوط کرد. کاهش ۱۰ دلار و ۷۳ سنتی قیمت نفت خام برنت سومین سقوط بزرگ روزانه آن از آغاز معاملات در ۱۹۸۸ بود.

اطلاعات مربوط به لیست حقوق و دستمزد مشاغل بخش غیرکشاورزی در آمریکا نشان می‌دهد افزایش نرخ اشتغال در این کشور در ماه ژوئن بیشتر از حد انتظار بوده است. این بدان معناست که فدرال‌رزرو تمایل بیشتری برای یک افزایش دیگر در نرخ بهره در این ماه خواهد داشت.

فیل فلین، تحلیلگر مؤسسه پرایس فیوچرز می‌گوید: «بازار نفت به گزارش اشتغال آمریکا به‌عنوان یک شمشیر دولبه نگاه می‌کند. نرخ اشتغال از نظر تقاضا مثبت بوده، اما بازار نگران است اگر اشتغال بالا باشد، فدرال‌رزرو بازهم نرخ بهره را افزایش دهد».

شرکت‌های انرژی آمریکا ۲ حلقه چاه دیگر در این هفته اضافه کرده‌اند و تعداد کل چاه‌های نفت آمریکا را به ۵۹۷ رسانده‌اند، یعنی بالاترین رقم از مارس ۲۰۲۰.

قیمت نفت در نیمه اول ۲۰۲۲ افزایش داشت. نفت خام برنت پس‌از حمله روسیه به اوکراین و افزایش نگرانی در مورد عرضه به رکورد ۱۴۷ دلار رسید.

تحریم‌های غربی علیه صادرات نفت روسیه از قیمت آن حمایت کرده‌است. ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه به غرب هشدار داده ادامه تحریم‌ها علیه مسکو باعث افزایش فاجعه‌بار قیمت برای مصرف‌کنندگان در سراسر دنیا خواهد شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر