بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
انعقاد بیش از ۵۰ هزار قرارداد آتی در سه دارایی
ارزش معاملات بازار قرارداد‌های آتی در سه دارایی پایه زعفران نگین، صندوق طلا و نقره بیش از ۴۲۶ میلیارد و ۱۸۳ میلیون تومان و حجم این معاملات نیز به ۵۰ هزار و ۹۵۷ قرارداد رسید.
کد خبر : ۲۶۰۰۹۷

انعقاد بیش از 50 هزار قرارداد آتی در سه دارایی

بورس نیوز: طی هفته گذشته، ارزش معاملات بازار قرارداد‌های آتی در سه دارایی پایه زعفران نگین، صندوق طلا و نقره بیش از ۴۲۶ میلیارد و ۱۸۳ میلیون تومان و حجم این معاملات نیز به ۵۰ هزار و ۹۵۷ قرارداد رسید.

در جریان معاملات هفته قبل، انعقاد ۲۷ هزار و ۴۰ قرارداد آتی صندوق طلا ارزش بیش از ۳۲۴ میلیارد و ۱۸۲ میلیون تومانی را در بازار به ثبت رساند. این دارایی پایه در سه سررسید مرداد، مهر و آذر ۱۴۰۱ رتبه اول معاملات هفتگی را به دست آورد.

همچنین در جریان معاملات هفته قبل، تعداد ۲۲ هزار و ۹۱۰ قرارداد آتی زعفران نگین منعقد شد که ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد و ۱۱۷ میلیون تومان را برای آن به ثبت رساند.

زعفران نگین با این عملکرد معاملاتی توانست مقام دوم معاملات را در متغیر حجم و ارزش از آن خود کند و پس از صندوق طلا بایستد.

معامله گران این تعداد قرارداد را در ۳ سررسید تیر، شهریور و آبان ۱۴۰۱ منعقد کردند.

در ۲ سررسید تحویل مرداد و مهر امسال نیز ۱۰۰۷ قرارداد آتی نقره در بازار منعقد شد که ارزش بیش از یک میلیارد و ۸۸۴ میلیون تومان برای آن به ثبت رسید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر