بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸
انعقاد ۵۱ هزار قرارداد آتی در زعفران نگین، صندوق طلا و نقره
هفته گذشته در بازار قراردادهای آتی، ۵۱ هزار قرارداد به ارزش بیش از ۴۷۶ میلیارد تومان منعقد شد که با افزایش ۷۵.۱۵ درصدی در حجم و ۱۱۹.۴ درصدی در ارزش معاملات همراه بود.
کد خبر : ۲۵۹۳۷۹

انعقاد ۵۱ هزار قرارداد آتی در زعفران نگین، صندوق طلا و نقره

بورس نیوز: در هفته‌ای که گذشت، ارزش معاملات بازار قرارداد‌های آتی در سه دارایی پایه زعفران نگین، صندوق طلا و نقره نزدیک به ۴۷۶ میلیارد و ۵۲۲ میلیون تومان و حجم این معاملات نیز به ۵۰ هزار و ۹۴ قرارداد رسید.



در جریان معاملات هفته قبل، تعداد ۱۶ هزار و ۳۸۶ قرارداد آتی زعفران نگین منعقد شد که ارزش بیش از ۷۳ میلیارد و ۵۴۸ میلیون تومان را برای آن به ثبت رساند.

زعفران نگین با این عملکرد معاملاتی و کسب سهم ۳۳ درصدی از کل قرارداد‌های منعقده و همینطور کسب سهم ۱۵ درصدی از ارزش کل قراردادها، توانست مقام دوم معاملات را در متغیر حجم و ارزش از آن خود کند و پس از صندوق طلا بایستد.

معامله گران این تعداد قرارداد را در ۳ سررسید تیر، شهریور و آبان ۱۴۰۱ منعقد کردند.

انعقاد ۳۲ هزار و ۱۱۲ قرارداد آتی صندوق طلا نیز ارزش نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومانی را در بازار به ثبت رساند. قرارداد‌های مذکور ۶۴ درصد از حجم کل و ۸۴ درصد از ارزش کل معاملات را رقم زدند و این دارایی پایه و در سه سررسید خرداد، مرداد و مهر ۱۴۰۱ رتبه اول معاملات هفتگی را به دست آورد.

در سه سررسید تحویل خرداد، مرداد و مهر امسال نیز ۱۵۹۶ قرارداد آتی نقره در بازار منعقد شد که ارزش نزدیک به ۳ میلیارد و ۲۷۷ میلیون تومان برای آن به ثبت رسید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر