بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰
مدیرعامل شرکت دیجی کالا در گفتگو با بورس نیوز؛

چالش های فراوان ورود استارتاپ ها به بازار سهام

چالش های فراوان ورود استارتاپ ها به بازار سهام
مدیرعامل شرکت دیجی کالا گفت:بگذریم که چندین چالش در همان ضوابط وجود دارد؛ مانند وثیقه سهام ۵۰ درصدی، محدود شدن معاملات در عرضه اولیه به سرمایه گذارانی خاص که امکان عرضه و خرید سهام را از عموم مردم می‌گیرد.
کد خبر : ۲۶۰۳۲۴

چالش های ورود استارتاپ ها به بورس زیاد است

حمید محمدی، مدیرعامل شرکت دیجی کالا در خصوص ورود شرکت‌های استارت آپی به بورس در گفتگو با بورس نیوز، اظهار کرد: این موضوع، موضوع جدیدی بوده و در دو، سه سال گذشته چندین شرکت در صف ورود به بورس بودند. بیشترین چیزی که این موضوع را به آینده موکول می‌کرد تصویب ضوابط اختصاصی ورود شرکت‌های در حوزه اقتصاد دیجیتال به بورس بود که چندی پیش آماده شد و بر مبنای همان ضوابط "تپسی" وارد بورس شد.

وی در این باره ادامه داد: بگذریم که چندین چالش در همان ضوابط وجود دارد؛ مانند وثیقه سهام ۵۰ درصدی، محدود شدن معاملات در عرضه اولیه به سرمایه گذارانی خاص که امکان عرضه و خرید سهام را از عموم مردم می‌گیرد. این شرایط اینقدر خاص است که حتی به عنوان مثال خود من نیز نمی‌توانم سهام تپسی را خریداری کنم.

محمدی درباره پذیرش دیجی کالا در بورس بیان کرد: قانونا مانع خاصی برای این کار وجود ندارد. بسیاری از شرکت‌های بورسی ما سرمایه گذاران خارجی دارند یا سرمایه گذاران خارجی هستند که سهام شرکت‌های بورسی را خریداری کردند و بخشی از سهام شرکت‌ها را در اختیار دارند. قانونا مشکلی نیست، اما مذاکرات برای پذیرش انجام نشده است.

مدیرعامل دیجی کالا درخصوص انتظار از دولت و مجلس برای تامین مالی شرکت‌های استارتاپی گفت: انتظار ما در وهله اول درک و تفاهم متقابل این فضاست. این فضا شرایط خاصی دارد. یک موضوع ارزشگذاری دارایی‌های نامشهود و دیگری تسهیل ضوابط خاص بوده که خیلی دست و پا گیر است. این شرکت‌ها دارایی‌های مشهود بالایی ندارند و به شدت تاثیرگذار هستند و عملا سهامداران شرکت‌ها را به این تصمیم نمی‌رساند که با آرامش خاطر بخواهند عرضه اولیه را انجام دهند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عرضه
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در نشست یک دیدار یک عرضه "تپسی":

عرضه "تپسی" شروع یک راه جدید در بازار سرمایه است

ورود
معاونت نظارت بازار تپسی اطلاعیه داد:

ورود "تپسی" به بازار دوم فرابورس

ارسال نظر