بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸
رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال کمیسیون اقتصادی مجلس:

دولت موانع بخش خصوصی را برطرف کند

رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: من همیشه در سخنرانی‌ها اعلام می‌کنم؛ دولت لازم نیست اشتغال ایجاد کند، موانع بخش خصوصی را برطرف کند، خود بخش خصوصی اشتغال را ایجاد می‌کند.
کد خبر : ۲۶۰۳۲۷

دولت موانع بخش خصوصی را برطرف کند

بورس نیوز: مجتبی توانگر، رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال کمیسیون اقتصادی مجلس در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: شرکت‌های استارتاپی چالش‌های خیلی زیادی داشتند. در قانون جدیدی که در مجلس یازدهم به همت رئیس مجلس و جوانان مجلس یازدهم قانون جهش تولید دانش بنیان مصوب شد، اشکالات آن مرتفع شد و به اذعان کسانی که در بخش دانش بنیان‌ها فعالیت می‌کنند یک قانون مترقی است و می‌توان گفت در دنیا قانون اول، دوم است.

وی افزود: در عین حال بخش‌هایی نیز وجود دارد که نیاز به تبیین دارد. مثل دارایی‌های نامشهود. در قدیم دارایی فیزیکی وجود داشت و برای ضمانت نامه و تسهیلات لازم بود از آن‌ها استفاده کنیم. در حال حاضر دانش بنیان‌ها براساس دارایی نامشهود هستند. هنوز ادبیات این فرهنگ که دارایی نامشهود چه فضایی دارد، غالب نیست. اینکه در این ادبیات چه در اجرا، چه در حاکمیت و چه در مجلس بتواند تبیین قابل توجهی صورت بگیرد، می‌توان بعد از قانون جهش تولید دانش بنیان جهش دیگری را در این عرصه شاهد بود.

توانگر گفت: اتفاقا ضربه گیر این نوسات خود شرکت‌های دانش بنیان هستند. شما فرض کنید ونتک ها، فین تک‌ها و رک تک‌ها هرکدام را اگر در این عرصه به کار بگیریم ضربه نمی‌خورند. من همیشه در سخنرانی‌ها اعلام می‌کنم؛ دولت لازم نیست اشتغال ایجاد کند، موانع بخش خصوصی را برطرف کند، خود بخش خصوصی اشتغال را ایجاد می‌کند. وقتی ما فضا را باز کنیم خود شرکت‌های دانش بنیان طرح‌هایی دارند که خیلی از این چالش‌ها رفع می‌شود.

 

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
ارسال نظر