بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
ابلاغ ضوابط پذیرش شرکت‌های دانش بنیان از اقدام خوب سازمان بورس
مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار گفت: یکی از اقدامات خوب سازمان بورس این بود که ضوابط پذیرش شرکت‌های دانش بنیان بخصوص داده محور در حوزه اقتصاد دیجیتال را به بورس و فرابورس ابلاغ کند.
کد خبر : ۲۶۰۳۳۱

ابلاغ ضوابط پذیرش شرکت‌های دانش بنیان از اقدام خوب سازمان بورس

بورس نیوز: محمود گودرزی، مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار در خصوص شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد: ما به عنوان بورس تهران در این مسیر پیشقدم شدیم تا در ابتدا بیزنس مدل شرکت‌های دانش بنیان را شناسایی کنیم و بدانیم در چه اکوسیستمی فعالیت می‌کنند و در مرحله دوم با برنامه ریزی‌های انجام شده بتوانیم مقررات موجود را تسهیل کنیم. از دو زاویه این کار را انجام می‌دهیم. یکی از منظر تامین مالی این شرکت‌ها و دیگری پذیرش آن‌ها در بازار سرمایه.

وی افزود: ما پیشنهاد را به سازمان بورس و اوراق بهادار دادیم و یکی از اقدامات خوب سازمان بورس این بود که ضوابط پذیرش شرکت‌های دانش بنیان بخصوص داده محور در حوزه اقتصاد دیجیتال را به بورس و فرابورس ابلاغ کند. قطعا به مرور این اتفاق خواهد افتاد و تابلویی در بورس تهران مخصوص شرکت‌های دانش بنیان راه اندازی می‌شود، زیرا لازم است که در خصوص مقررات این شرکت‌ها بازبینی انجام شود و متناسب با ساختار این شرکت‌ها مقررات آن‌ها وضع شود.

گودرزی در این باره ادامه داد: تصمیم گیری با هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار است. ما این پیشنهاد را دادیم و باتوجه به سالی که در آن قرار گرفتیم و حمایت‌هایی که از بخش سیاست گذاری دولت داریم، فکر می‌کنم سازمان بورس این کار را به زودی انجام می‌دهد.

مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار توضیح داد: کمیته، چه در حوزه تامین مالی و چه در حوزه پذیرش شرکت‌ها بحث سیاستگذاری را انجام می‌دهد. به تازگی راه اندازی شده و یکی از وظایف آن بررسی اکوسیستم این شرکت هاست که در آن کار می‌کنند و زمینه را برای تامین مالی و احیانا پذیرش شرکت‌ها فراهم می‌کند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
صنعت سیمان و پتروشیمی در صف عرضه اولیه
محمود گودرزی، مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار؛

صنعت سیمان و پتروشیمی در صف عرضه اولیه

سیمان آبیک و پتروشیمی اروند، در صف عرضه بورس تهران
مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران در گفت‌وگو با بورس نیوز؛

سیمان آبیک و پتروشیمی اروند، در صف عرضه بورس تهران

ارسال نظر