بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵
درآمد تسهیلات اعطایی بانک تجارت ۴۵ درصد افزایش پیدا کرد؛

۱۶۰ میلیارد تومان سود خالص "وتجارت"

۱۶۰ میلیارد تومان سود خالص
"وتجارت" در گزارش صورت‌های مالی میاندوره‌ای ۳ ماهه منتهی به خردادماه سال جاری (حسابرسی نشده) میزان سود خالص خود را ۱۶۰ میلیارد تومان به ثبت رساند، سود خالصی که این شرکت طی این دوره ۳ ماهه اعلام کرد توانست رشد ۸۹ درصدی را نسبت به سال گذشته تجربه کند.
کد خبر : ۲۶۰۶۰۴

۱۶۰ میلیارد تومان سود خالص وتجارت+بورس نیوز

بورس نیوز:

بانک تجارت در گزارش صورت مالی میاندوره‌ای ۳ ماهه منتهی به خردادماه سال جاری درآمد تسهیلات اعطایی خود را نزدیک به ۱۳ هزار میلیارد تومان به ثبت رساند، همچنین طی دوره مشابه سال گذشته مجموع درآمد‌ها در ازای این بخش بالغ‌بر ۹ هزار میلیارد تومان بود و اکنون افزایش ۴۵ درصدی را تجربه کرده است.

درآمد تسهیلات اعطایی که "وتجارت" طی این دوره ۳ ماهه شناسایی کرد از «فروش اقساطی، جعاله، اجاره به شرط تملیک، سلف، مضاربه، مشارکت مدنی، خرید دین، بدهکاران بابت اعتبارات اسنادی پرداخت شده، بدهکاران بابت ضمانت نامه‌های پرداخت شده، تسهیلات ارزی، سایر درآمد تسهیلات اعطایی» بود.

در این‌ میان عمده‌ترین میزان درآمد حاصل‌شده مربوط به «سایر تسهیلات اعطایی» است که طی این مدت‌زمان ۳ ماهه ۵ هزار و ۸۷۴ میلیارد تومان درآمدزایی برای "وتجارت" داشت.

بانک تجارت در در پایان این دوره به درآمد عملیاتی ۴ هزار و ۷۳۱ میلیارد تومانی رسید و این در صورتی است که نسبت به دوره مشابه رشد ۷۸ درصدی را تجربه کرد.

۱۶۰ میلیارد تومان سود خالص وتجارت+بورس نیوز

"وتجارت" در گزارش صورت‌های مالی میاندوره‌ای ۳ ماهه منتهی به خردادماه سال جاری (حسابرسی نشده) میزان سود خالص خود را ۱۶۰ میلیارد تومان به ثبت رساند، سود خالصی که این شرکت طی این دوره ۳ ماهه اعلام کرد توانست رشد ۸۹ درصدی را نسبت به سال گذشته تجربه کند، همچنین در ازای هر سهم ۷ ریال سود خالص حاصل کرد.

مجموع دارایی‌های "وتجارت" تا پایان خردادماه سال جاری به ۵۹۷ هزار میلیارد تومان رسید که افزایش ۱۰ درصدی را در مقایسه پایان سال مالی گذشته به دست آورد، بیشترین میزان دارایی مربوط به «تسهیلات اعطایی و مطالبات از اشخاص غیر دولتی» بود ۳۰۸ هزار میلیارد تومان بود.

سرمایه اعلام‌شده از سوی "وتجارت" ۲۲ هزار و ۳۹۲ میلیارد تومان است که نسبت به پایان سال مالی گذشته تغییری را تجربه نکرد، سود انباشته این بانک ۳ هزار و ۵۲۸ میلیارد تومان در پایان این دوره ۳ ماهه به ثبت رسید.

نگاهی به آخرین عملکرد ماهانه "وتجارت":

بانک تجارت در آخرین فعالیت ماهانه خود ۴ هزار ۲۱۴ میلیارد تومان از تسهیلات اعطایی درآمد کسب کرد و طی دوره ۳ ماهه منتهی به خردادماه به درآمد تجمیعی ۱۰ هزار و ۸۷۷ میلیارد تومانی دست یافت که با افزایش ۳۱ درصدی مواجه بود.

۱۶۰ میلیارد تومان سود خالص وتجارت+بورس نیوز

درآمد ماهانه‌ای که بانک تجارت از تسهیلات اعطایی کسب کرد در مقایسه با اردیبهشت‌ماه ۲۳ درصد و نسبت به دوره مشابه سال گذشته همان‌طور که گفته شد ۳۵ درصد افزایش یافت.

"وتجارت" توانست در خردادماه تراز مثبت ۴۲ درصدی را طی این دوره ماهانه به ثبت برساند، سود عملیاتی بانک تجارت طی این دوره ماهانه به مبلغ یک هزار و ۲۵۴ میلیارد تومان رسید.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
رفتار احتیاطی برای سهم‌های بزرگ
نیم نگاهی به بازار سرمایه ۱۱ اردیبهشت؛

رفتار احتیاطی برای سهم‌های بزرگ

در دیدار مدیران عامل بانک تجارت و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس تاکید شد؛

ارائه خدمات متناسب با نیاز هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس

ارسال نظر
نظرات بینندگان
احمد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
باورش سخته ، با اون سودی که تقسیم کرد ، همه چیز روشن شد
علی علمشاهی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۳
لطفا: سود شرکت های را که قابل تقسیم یا اجازه تقسیم داده نمیشود. تبلیغ نفرمائید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰
این همه از سود می نویسید ، اما نه در نوسانات و نه در مجمع سالیانه سودی حاصل سهامداران نشد ، سود ۲۰ ریالی هر سهم که حتی سپرده شانزده درصدی از آن به مراتب بیشتر است ، پس این همه سود ادعایی کجا می رود؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳
همه اینها صحیح ، اما چرا در عمل سود چشمگیر به سهامداران پرداخت نشد ، و از سویی حتی قیمت سهامش کاهشی شد