بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس پیش بینی کرد:

تثبیت قیمت برنج در سال آینده

تثبیت قیمت برنج در سال آینده
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: پیش بینی ما برای سال آینده این است که قیمت برنج تثبیت خواهد شد و ورادات برنج ممنوع شود.
کد خبر : ۲۶۰۶۵۸

تثبیت قیمت برنج در سال آینده

بورس نیوز: محمدجواد عسگری، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه نیاز سالیانه کشور به محصول برنج ۳.۲ میلیون تن است، اظهار کرد: از این رو ما نزدیک به دو میلیون تن برنج در داخل تولید کرده و بقیه از طریق واردات تامین می‌شود.

وی افزود: متاسفانه در موضوع واردات برنج هم شاهد، رانت و فساد و هم سوء مدیریت هستیم.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس بیان کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده، ما وزارت جهادکشاورزی را مکلف کردیم تا در سه استان شمالی نظیر گلستان، گیلان و مازندران بررسی در راستای تامین کلیه برنج مورد نیاز کشور انجام دهد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: براساس یک برنامه یک ساله تاکید داشتیم که مشکلات اراضی که باید زهکشی می‌شده برطرف و اعتبارات لازم اختصاص پیدا کند تا صفر تا صد نیاز کشور به برنج را این سه استان تامین کنند.

عسگری ادامه داد: در این بخش هم زمین و هم آب وجود دارد و کشاورزان هم آمادگی لازم را برای تولید برنج دارند. از این رو اقدامات در این بخش آغاز شده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اعتبارات خوبی برای زه کشی اختصاص داده شده است، بیان کرد: اقدامات در این بخش عملیاتی شده و ماهیانه ما از مسئولین گزارش کار دریافت می‌کنیم.

عسگری با اشاره به رانت و فساد در بخش واردات برنج به کشور بیان کرد: متاسفانه این موضوع مشکلاتی را به وجود آورده و نوسانات قیمت‌ها در عرضه برنج به شدت مشهود است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تاکید کرد: این کمیسیون در زمینه تولید برنج و موضوع افزایش قیمت آن دو هفته یک بار جلسه‌ای را باحضور مسئولین برگزار می‌کند تا نقایص قانونی در این بخش برطرف شود.

این نماینده مجلس بیان کرد: با این حال وزارت جهادکشاورزی فعالیت‌های خود را در این بخش بیشتر کرده و موضوع زه کشی اراضی آغاز شده است. پیش بینی ما این است ما برای سال آینده نیازی به واردات برنج نخواهیم داشت و در این راستا نیاز کشور را تامین خواهیم کرد.

عسگری تاکید کرد: اگر این مهم اتفاق بیافتد، ما خرید تضمینی گندم را لحاظ خواهیم کرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: پیش بینی ما برای سال آینده این است که قیمت برنج تثبیت خواهد شد و ورادات برنج ممنوع شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
افزایش ۲۰ درصدی تولید برنج در کشور
مجری طرح برنج وزارت جهاد کشاورزی گفت:

افزایش ۲۰ درصدی تولید برنج در کشور

لغو ممنوعیت فصلی واردات برنج در سال جاری
معاون امور گمرکی گمرک ایران‌ اعلام کرد:

لغو ممنوعیت فصلی واردات برنج در سال جاری

ارسال نظر