بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷
۴۱ درصد بازار ارز‌های دیجیتالی در اختیار بیت کوین
مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی در حال حاضر ۱.۰۹ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۷۰ درصد کمتر شده است.
کد خبر : ۲۶۰۹۲۰

۴۱ درصد بازار ارز‌های دیجیتالی در اختیار بیت کوین

بورس نیوز: علیرغم آسیب‌های وارد شده به این رمزارز، بازار نزولی کنونی از منظر کاهش کمترین شدت را در تاریخ بیت‌کوین دارد، اما مقیاس و بزرگی ضربه تا به امروز بزرگترین بوده است.

از نظر درصدی، سایر بازار‌های نزولی بیت‌کوین در گذشته وضعیت شدیدتری ثبت کردند و از ۹۳ درصد در سال ۲۰۱۱، ۸۴ درصد در سال ۲۰۱۵ همچنین در سال ۲۰۱۸ و ۷۵ درصد در مارس ۲۰۲۰ متغیر بوده است.

تمام خرس‌های تاریخی بیت‌کوین برای یک دوره متوسط ۱۸۰ روزه (به استثنای مارس ۲۰۲۰ که فقط هفت روز به طول انجامید) قیمت‌ها را به زیر قیمت واقعی کاهش داده‌اند. هنگامی که قیمت‌های لحظه‌ای زیر قیمت واقعی معامله می‌شوند، نسبت شاخص MVRV زیر مقدار یک معامله می‌شود که معمولاً نشان می‌دهد متوسط سرمایه‌گذاران بیت‌کوین، سکه‌ها را کمتر از هزینه‌های زنجیره‌ای نگه می‌دارند به این معنی که آن‌ها متحمل یک ضرر غیر واقعی هستند.

از لحاظ تاریخی، بازار‌های نزولی بیت‌کوین شاهد کاهش قیمت بیت‌کوین به زیر قیمت واقعی برای حدود ۶ ماه هستند (به استثنای چرخه نزولی مارس ۲۰۲۰). در عین حال، MVRV در بیشتر سال ۲۰۲۲ زیر یک بوده است و نشان می‌دهد که دارندگان بیت‌کوین به‌طور متوسط زیان‌های غیرقابل درک را متحمل می‌شوند.

پس از اوج قیمت بیت‌کوین در نوامبر ۲۰۲۱ تاکنون، بیت‌کوین چهار روز مهم تسلیم را تجربه کرده است. در دسامبر ۲۰۲۱ و ژانویه ۲۰۲۲، بازار شاهد دو رویداد کاهش ارزش بود که ضرر خالص ۲.۱۸ و ۲.۵۱ میلیارد دلار ثبت شد سپس دوباره، در طول سه ماهه دوم، دو رویداد عمده کاهش موقت رخ داد. در این دوره، فروپاشی لونا کاتالیزوری برای رویداد‌های بعدی بود.

سرمایه‌گذاران بیت‌کوین متوجه ضرر خالص بیش از منفی ۶.۲۱ میلیارد دلار در یک دوره سه روزه شدند سپس مجددا در ژوئن، با کاهش قیمت به ۱۷.۶ هزار دلار، رکورد جدیدی از ضرر‌های واقعی روزانه ۴.۲۳ میلیارد دلار ثبت شد.

مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی در حال حاضر ۱.۰۹ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۷۰ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۴۱.۰۳ درصد کل بازار ارز‌های دیجیتالی در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۳۵ درصد کاهش داشته است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر