بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
در تحلیل بازار رمزارزها؛

بیت کوین بار دیگر دچار افت شد

بیت کوین پس از افزایش قیمت اندک در روز سه شنبه بار دیگر دچار افت قیمت شده و اکنون باید دید که در ادامه روند آغاز شده فعلی، عملکرد بزرگترین ارز دیجیتال جهان به چه صورت خواهد بود.
کد خبر : ۲۶۱۸۷۴

بیت کوین بار دیگر دچار افت شد

بورس نیوز: همانطور که انتظار می‌رفت، خرس‌های بازار کریپتو طی روز‌های گذشته قیمت بیت کوین را به پایین‌ترین سطح گُوِه صعودی رساندند.

با این وجود، گاو‌ها به سرعت واکنش نشان دادند و قیمت بیت کوین از سطح ۱۹۵۵۰ دلار جهش کرد. در جلسه معاملاتی روز دوشنبه، اقدام قیمت بیت کوین با صعود به سطح ۲۰۴۳۰ دلار، بسیاری از موقعیت‌های معاملاتی کوتاه مدت (شورت) را منحل کرد.

اکنون پس از یک افزایش کوتاه مدت که قیمت بیت کوین را از ۱۷۶۰۰ دلار به ۲۵۰۰۰ دلار رساند، بازار‌ها بار دیگر در روند نزولی قرار گرفته اند که دلیل اصلی آن، سخنان تند و تیز جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در روز جمعه بود که نه تنها بازار کریپتو، بلکه مابقی بازار‌های مالی را نیز با ریزش سنگین مواجه ساخت. در نتیجه این رخداد، قیمت بیت کوین به زیر ۲۰ هزار دلار سقوط کرده و موجی از وحشت را در بین سرمایه گذاران ایجاد کرد.

در زمان نگارش این گزارش، قیمت بیت کوین ۲۰۴۱۶ دلار معامله می‌شود. قیمت نسبت به دیروز ۰.۶۲ درصد افزایش یافته است. با این حال، در بازه زمانی بالاتر، بزرگترین رمزارز بازار هنوز ۷۰ درصد از بالاترین رقم تاریخ خود در نوامبر ۲۰۲۱، یعنی ۶۹ هزار دلار کاهش یافته است. روند نزولی مداوم ناشی از افزایش مداوم نرخ بهره بانکی در آمریکا و ترس از رکود طولانی مدت است.

در نگاه اول، نمودار قیمت دلار بیت کوین بسیار صعودی به نظر می‌رسد. با این حال، به نظر می‌رسد که شکست اخیر ناشی از بسط گوه صعودی نیز شکست پرچم خرسی باشد. با یک نگاه ساده متوجه می‌شویم که هدف اندازه گیری شده بیت کوین در این ساختار، روی ۱۴۶۰۰ دلار قرار دارد. تنها راه جلوگیری از این سناریو این است که بیت کوین سطح مهم ۲۵۰۰۰ دلار را ظرف چند هفته آینده پس بگیرید.

با این حال، توجه داشته باشید که هدف نزولی مذکور به سادگی در دسترس نخواهد بود و همه چیز به تحلیل فاندامنتل بستگی دارد. به محض اینکه فدرال رزرو از تصمیم خود برای افزایش نرخ بهره منصرف شود، تقاضا برای دارایی‌های ریسک پذیر مانند بیت کوین به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر