بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲
معاونت متوسطه منطقه ۲ آموزش و پرورش:

سواد مالی در برنامه درسی دانش آموزان دیده شده است

سواد مالی در برنامه درسی دانش آموزان دیده شده است
معاونت متوسطه منطقه ۲ آموزش و پرورش گفت: در برنامه درسی و اسناد همه این‌ها دیده شده است. در برنامه‌های عملیاتی که وزارت آموزش و پرورش، اداره کل تهران به مدارس ما ابلاغ می‌کند این برنامه‌ها که به تدبیر و تعالی معروف است، دیده شده است.
کد خبر : ۲۶۱۹۱۶

سواد مالی در برنامه درسی دانش آموزان دیده شده است

قاسم فهیمی، معاونت متوسطه منطقه ۲ آموزش و پرورش در گفتگو با بورس نیوز، درباره برگزاری کارگاه کاربردی سواد مالی ویژه والدین اظهار کرد: خوشحال هستیم درخدمت کسانی هستیم که در مسیر اسناد بالادستی و سند تحول بنیادین فعالیت می‌کنند. از جمله ساحت‌هایی که در آموزش و پرورش در نظر داریم همین سواد اقتصادی دانش آموزان و تغییر معیشت به فرهنگ اسلامی است.

وی افزود: ما به عنوان متولی کار آموزش متوسطه منطقه ۲ از این رویداد‌ها که تلنگری به دانش آموزان و خانواده‌ها می‌زند تا در این مسیر حرکت کنند استقبال می‌کنیم. دانش آموزان نیز در ساحت‌های مختلفی که در مسیر زندگی برای تعالی شان به آن نیاز دارند و حتما از ملزومات زندگی آنهاست استفاده کنند و در این مسیر باشند. حتما این رویداد‌ها مورد پشتیبانی ماست و به مدیران مدارس توصیه می‌کنیم که از این فضا‌ها استفاده کنند.

وی در خصوص گسترش این نوع همایش‌ها ادامه داد: قطعا مدیران مدارس در منطقه ۲ در حوزه دولتی و غیردولتی این موضوعات را در دستور کار دارند. اینکه بعضی مدارس قوی و بعضی ضعیف‌تر باشد، اما رویکرد منطقه رویکرد تمام ساحتی است. یعنی تمام ساحت‌هایی که انسان برای رسیدن به تعالی نیاز دارد باید در مدرسه آموزش ببیند و فرایند آن به خوبی شکل بگیرد.

فهیمی درباره اقدامات آموزش و پرورش برای وجود مبحث سواد مالی در کتب درسی بیان کرد: در برنامه درسی و اسناد همه این‌ها دیده شده است. در برنامه‌های عملیاتی که وزارت آموزش و پرورش، اداره کل تهران به مدارس ما ابلاغ می‌کند این برنامه‌ها که به تدبیر و تعالی معروف است، دیده شده است. ممکن است بعضی از مدارس قوی‌تر و بعضی ضعیف عمل کنند، اما در دولت جدید این همت و توجه بیشتر است که منطقه ۲ نیز در این مسیر گام بر می‌دارد.

معاونت متوسطه منطقه ۲ آموزش و پرورش در پایان گفت: نوجوانان و جوانانی که در این مسیر حرکت می‌کنند حتما در تعلقات ملی و مذهبی آن‌ها در این مسیر تاکید شود. هویت ملی- مذهبی در این جوانان تقویت شود. زیرا دانش آموزی که دارای هویت ملی و دینی محکم است حتما در ساحت‌های مختلف هم کارآمدتر و موثرتر است و نیز برای آینده کشور مثمرثمر خواهد بود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
بورس و برجام/هشدار؛ تورم در کمین است
در گفتگو با بورس نیوز تاکید شد؛

بورس و برجام/هشدار؛ تورم در کمین است

۳ فایده بزرگ احیای برجام برای صنعت سرب و روی
رییس انجمن صادرکنندگان سرب و روی ایران در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

۳ فایده بزرگ احیای برجام برای صنعت سرب و روی

ارسال نظر