بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷
در بازار رمزارزهای دیجیتالی رقم خورد؛

۳۹ درصد بازار ارز‌های دیجیتالی در اختیار بیت کوین

۳۹ درصد بازار ارز‌های دیجیتالی در اختیار بیت کوین
مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی در حال حاضر ۹۸۱.۵۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱.۲۳ درصد کمتر شده است.
کد خبر : ۲۶۱۹۳۹

بیت کوین دارای ۳۹ درصد کل بازار ارز‌های دیجیتال

بورس نیوز: فعالیت زنجیره‌ای بیت‌کوین در هفته گذشته موارد زیادی به جای گذاشته که نمونه‌ای از آن درآمد‌های ماینر است. درآمد روزانه ماینر‌های بیت‌کوین به دنبال کاهش ارزش بیت‌کوین به ۱۷هزار و ۶۰۰ دلار، به کمترین میزان سالانه ۱۸ میلیون دلاری رسید و با بهبودی، درآمد روزانه ماینر‌ها به بالای ۲۰ میلیون دلار رسید، اما بار دیگر، درآمد ماینر‌ها کاهش یافته است.

در هفته گذشته، درآمد روزانه ماینر‌ها حدود ۰.۱۰ درصد کاهش یافت و به ۲۰.۷ میلیون دلار رسید که کمترین کاهش در همان دوره زمانی بوده است. درآمد روزانه حاصل از کارمزد‌ها با کاهش ۰.۲۷ درصدی به ۱.۱۰ درصد رسیده است و در مقابل، معاملات روزانه با کاهش ۳.۷۸ درصدی در بازه زمانی مشابه قرار دارد.

بیشترین کاهش در هفته گذشته مربوط به کارمزد‌های روزانه بوده است. کاهش ۲۱.۲۷ درصدی باعث کاهش آن از ۲۶۵هزار و ۵۹۵ دلار به ۲۰۹هزار و ۹۳ دلار شد. در مورد حجم معاملات روزانه، این متریک زنجیره‌ای با کاهش ۱۶.۷۰ درصدی، از ۳.۳۵۶ میلیارد دلار به ۲.۷۹۶ میلیارد دلار نزول کرد که نشان می‌دهد پول کمتری در بلاک‌چین بیت‌کوین جابجا می‌شود.

نرخ هش بیت‌کوین یکی از تنها مواردی بود که در این دوره زمانی سبز شد. در زمانی که بیشترین کاهش‌ها ثبت شده بودند، تولید بلوک در ساعت به‌طور قابل توجهی افزایش یافت و افزایش ۷.۳۱ درصد، میانگین ۶.۱۸ بلوک را به ۶.۶۴ بلوک رساند. این تنها رنگ سبز در دریای سرخ است. افزایش نرخ کشف بلاک بیت‌کوین به احتمال زیاد دلیل کاهش کارمزد تراکنش‌ها بوده که منجر به پایین‌ترین میانگین کارمزد تراکنش روزانه از آوریل ۲۰۲۰ شده است.

به‌طور طبیعی، نرخ هش در حال افزایش بود. این آخرین افزایش در خندق خون آخرین هفته آگوست شاهد افزایش آن به سمت اوج‌های ژوئن بود. با این حال، کمی کمتر از بالاترین رکورد خود متوقف شد، اما همچنان مسیر صعودی دلگرم کننده خود را حفظ می‌کند.

با این حال، میانگین تراکنش‌های هر بلوک و میانگین ارزش تراکنش کاهش یافته است. میانگین تراکنش‌های هر بلوک با ۳.۷۸ درصد کاهش به ۱۵۳۷ رسید و میانگین ارزش تراکنش ۱۳.۴۳ درصد از ۱۳هزار و ۱۹۵ دلار در هفته قبل به ۱۱هزار و ۴۲۲ دلار در هفته گذشته کاهش یافت.

مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی در حال حاضر ۹۸۱.۵۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱.۲۳ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۳۹.۲۹ درصد کل بازار ارز‌های دیجیتالی در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۰۶ درصد افزایش داشته است.

حجم کل بازار ارز‌های دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۶۸.۲۸ میلیارد دلار است که ۸.۳۶ درصد کاهش داشته است.

 

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
ارسال نظر