بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱
عملکرد رضایت بخش بانک مرکزی در نظارت بر بانک ها
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:عملکرد بانک مرکزی در دولت سیزدهم بسیار خوب و در مجموع رضایت بخش است.
کد خبر : ۲۶۱۹۵۵

عملکرد رضایت بخش بانک مرکزی در نظارت بر بانک ها

بورس نیوز: شهباز حسن پور بیگلری، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره انتشار فهرست ابربدهکاران و اجبار شرکت‌های دولتی در انتشار صورت‌های مالی اظهار کرد: رویکرد بانک مرکزی در زمینه انتشار فهرست ابربدهکاران بسیار پسندیده و و در راستای مبارزه با فساد بوده است، اما شرایط این کار باید لحاظ شود.

وی افزود: بعضا در لیست منتشر شده نام شرکت‌هایی اعلام شد که فاقد بدهی بودند. در این میان می‌توان به نیروگاهی که شرکت ملی مس بنا نهاده، اشاره کرد. ارز این نیروگاه را دولت یا صندوق توسعه ملی تعیین تکلیف نمی‌کند، بنابراین ابر بدهکار محسوب نمی‌شود و یا در برخی موارد نام‌هایی را اعلام کرده اند که پرونده شان هنوز در دست رسیدگی است.

نماینده مردم کرمان در خانه ملت در ادامه یادآور شد: امروزکمترین توجه به اصل ۴۴ قانون اساسی می‌شود، در حالیکه تنها راه نجات اقتصاد کشور تولید و صادرات است؛ بنابراین نباید بحث‌های حاشیه‌ای که مسببات ناامیدی در کشور را فراهم می‌آورد به میان کشیده شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: مطالب فوق را بیان نکردم که احیانا به عنوان موافق با رفتار‌های خلاف قانون برداشت شود، اتفاقا بانک مرکزی در این زمینه بسیار کار خوبی انجام داد و حتما هم باید به صورت شفاف نام ابربدهکاران را اعلام کند تا مردم کشور از آن اگاه شوند، اما بهتر آن است تا در اعلام اسامی اشتباهی صورت نگیرد و طلبکار جای بدهکار نشانده نشود.

حسن پور بیگلری در ادامه افزود: عملکرد بانک مرکزی در دولت سیزدهم بسیار خوب و در مجموع رضایت بخش است. در بحث نظارت بر بانک‌ها شرایط مناسب و مطلوبی را در پیش گرفته شده و شخصا سال‌ها فریاد زده ام که بانک مرکزی باید مستقل رفتار کند تا حیات خلوت هیچ دولتی نباشد. با این وجود توقع می‌رود تا با پیگیری‌های بیشتر ازسوی بانک مرکزی از میزان مقاومت بانک‌ها در برابر برخی بخشنامه‌ها کاسته شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
وزیر کار به مجلس معرفی نشد
در پایان جلسه علنی مجلس شورای اسلامی؛

وزیر کار به مجلس معرفی نشد

ارسال نظر