بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۶
بانک مرکزی موظف به راه اندازی سامانه تسهیلات ارزی و ریالی
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بر اساس مصوبه امروز هیئت دولت، بانک مرکزی موظف شد سامانه‌ای برای تسهیلات ارزی و ریالی راه‌اندازی کند و در آن کل فرایند میزان سود و جرایم برای تسهیلات گیرندگان را به صورت یکپارچه در قالب پرونده الکترونیک محاسبه شود.
کد خبر : ۲۶۲۱۹۰

بانک مرکزی موظف به راه اندازی سامانه تسهیلات ارزی و ریالی

بورس نیوز: سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: بر اساس مصوبه امروز هیئت دولت، بانک مرکزی موظف شد سامانه‌ای برای تسهیلات ارزی و ریالی راه‌اندازی کند و در آن کل فرایند میزان سود و جرایم برای تسهیلات گیرندگان را به صورت یکپارچه در قالب پرونده الکترونیک محاسبه شود، زیرا یکی از چالش‌های تولیدکنندگان بی اطلاعی از چگونگی محاسبه سود یا دیگر مسائل دریافت تسهیلات بود.

وی افزود: تاکنون در حوزه تسهیلات سامانه‌ای یکپارچه نداشتیم که خوشبختانه امروز با مصوبه دولت، بانک مرکزی موظف به ایجاد آن شد.

وزیر صنعت معدن و تجارت ادامه داد: این مصوبه یک ماده دیگری داشت درباره واحد‌هایی که به علت چک برگشتی، حسابشان مسدود و به نوعی موجب توقف تولید می‌شد و برای جلوگیری از این کار در آیین نامه قبلی دولت، شورای تامین می‌توانست برگشت چک را برای شرکت‌هایی که بالای ۱۰۰ نفر نیروی کار داشتند متوقف کند که با مصوبه امروز شرکت‌های بالای ۵۰ نفر و شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌هایی که ستاد تسهیل آن‌ها را تایید می‌کنند مشمول این مصوبه شدند.

به گفته فاطمی امین بنگاه‌هایی که به دلیل چک برگشتی تولیدش متوقف شد اگر این شرایط را داشته باشند می‌توانند فعالیتشان را ادامه دهند.

وی با اشاره به دیگر مصوبه امروز توضیح داد: برای شرکت‌های خصوصی که با دولت قرارداد می‌بستند و دولت به موقع پول آن‌ها را پرداخت نمی‌کرد بر اساس مصوبه جدید، دولت موظف به پرداخت جریمه شد یعنی اگر دولت در پرداخت‌ها به پیمانکار تاخیر داشت، موظف به پرداخت جریمه می‌شود.

وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به دیگر مصوبه در جهت رفع موانع تولید در هیئت دولت اظهار کرد: برای اراضی‌ای که کاربری آن‌ها به تولید تغییر داده شود تا پنج سال هزینه تغییر کاربری تقسیط می‌شود.

فاطمی امین گفت: مجموع این مصوبات برای کمک به تولید تولید بود که می‌تواند در رفع موانع تولید موثر باشد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
وزیر صمت نسخه‌ای مانند فولاد را برای «خودرو » پیاده کند
انتقاد رئیس سازمان بورس از شورای رقابت؛

وزیر صمت نسخه‌ای مانند فولاد را برای «خودرو » پیاده کند

مجلس سورپرایز می‌کند وزیر صمت، تکذیب؛

فاطمی امین: برنامه‌ای برای واردات خودرو نداریم

ارسال نظر