بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۷
معاون فناوری و توسعه نوآوری سپرده گذاری مرکزی:

درصدد پرداخت سود سهام عدالت به صورت یکجا هستیم

درصدد پرداخت سود سهام عدالت به صورت یکجا هستیم
معاون فناوری و توسعه نوآوری سپرده گذاری مرکزی گفت: تا به امروز تصمیمی در این خصوص گرفته نشده و به سپرده گذاری اعلام نشده است. البته امیدواریم این اتفاق هم رخ ندهد. درصدد هستیم با همکاری همه شرکت‌ها سود سهام عدالت را یکجا واریز کنیم.
کد خبر : ۲۶۲۲۸۵

درصدد پرداخت سود سهام عدالت به صورت یکجا هستیم

بورس نیوز: محمود حسنلو، معاون فناوری و توسعه نوآوری سپرده گذاری مرکزی درخصوص پرداخت سود سهام عدالت اظهار کرد: تا به امروز تصمیمی در این خصوص گرفته نشده و به سپرده گذاری اعلام نشده است. البته امیدواریم این اتفاق هم رخ ندهد. درصدد هستیم با همکاری همه شرکت‌ها سود سهام عدالت را یکجا واریز کنیم. همانند سود عملکرد سال ۹۸ دو مرحله‌ای نشود و مرحله دوم به بعد از عید موکول نشود. سود عملکرد سال ۹۸ در دو مرحله اسفند ۹۹ و تیر ۱۴۰۰ پرداخت شد. سود عملکرد ۹۹ به صورت یک مرحله‌ای در اسفند ۱۴۰۰ واریز شد؛ بنابراین نحوه واریز کاملا وابسته به همکاری شرکت‌ها است.

معاون فناوری و توسعه نوآوری سپرده گذاری مرکزی بیان کرد: در خصوص سال ۱۳۹۹ باید گفت سود عملکرد سال مالی ۱۳۹۹ پرتفوی سهام عدالت در ۳ مرحله (اسفند ۱۴۰۰ مرحله اصلی، اردیبهشت و تیر ۱۴۰۱) به حساب مشمولان و جاماندگان سهام عدالت واریز شده است. افرادی که هنوز سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده اند می‌بایست نسبت به اعلام شماره شبای معتبر اقدام کرده تا بتوانند در مراحل بعدی سود سهام عدالت را دریافت کنند.

حسنلو خاطرنشان کرد: شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضاء)، ارزی و بلندمدت از جمله دلایلی است که باعث می‌شود تا مشمول سهام عدالت سود به حسابش واریز نشود. به همین خاطر این گونه افراد می‌بایست با ثبت نام و احراز هویت در سامانه سجام نسبت به ثبت شماره شبای معتبر اقدام کنند.

وی درخصوص زمان پرداخت سود سهام عدالت گفت: سود عملکرد سال مالی ۱۴۰۰ پرتفوی سهام عدالت در اواخر سال ۱۴۰۱ به حساب مشمولین واریز خواهد شد و در خصوص وضعیت افزایش سرمایه ناشران پرتفوی سهام عدالت نیز بعد از مشخص شدن میزان افزایش سرمایه و اعمال افزایش سرمایه‌های شرکت‌ها وضعیت سود مشخص خواهد شد.
فعلا زمان مشخص نیست، ولی تمام تلاش سازمان بورس و سپرده گذاری بر این خواهد بود که همانند دو سال گذشته نزدیک عید نوروز این سود برای همه مشمولان واریز شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
بسته های تسهیلاتی ارزان قیمت برای دهک های کم درآمد
اکبر حیدری، سخنگوی سهام عدالت در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

بسته های تسهیلاتی ارزان قیمت برای دهک های کم درآمد

ارسال نظر