بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۳
دبیر شورایعالی مناطق آزاد گفت:

رشد ۵۸ درصدی سرمایه گذاری در مناطق آزاد

رشد ۵۸ درصدی سرمایه گذاری در مناطق آزاد
دبیر شورایعالی مناطق آزاد گفت:تراز تجاری مناطق آزاد کشور برای نخستین بار بعد از گذشت ۳۰ سال مثبت شده است.
کد خبر : ۲۶۲۶۸۰

رشد ۵۸ درصدی سرمایه گذاری در مناطق آزاد

بورس نیوز به نقل از ایرنا، سعید محمد، دبیر شورایعالی مناطق آزاد اظهار کرد: ۱۵ منطقه آزاد در کشور وجود دارد که مدیران برنامه‌های مختلفی را برای پیشبرد اهداف اجرا می‌کنند و در یک سال اخیر ۲۵ هزار شغل با افتتاح طرح‌های مناطق آزاد ایجاد شده است.

وی ادامه داد: مبارزه با فساد در حوزه مختلف آغاز شده و در یک سال اخیر ۱۲۳ هزار میلیارد تومان املاک که به طریق شبه‌ناک به سرمایه گذارنما‌ها واگذار شده بود با دستور و پیگیری قضایی و دستگاه‌های نظارتی به بیت المال برگشته است.

مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور بر معافیت‌های مالیاتی و گمرکی در مناطق آزاد تاکید و افزود: اخذ مجوز برای بورس بین الملل و اقدامات برای بورس و بانک هستیم و این از هدفگذاری‌های بزرگ برای سرمایه گذاری‌های بزرگ بین‌المللی است.

وی تصریح کرد: در اواخر سال گذشته شوک مدیریتی در منطقه آزاد چابهار وارد و برای مدیر قبلی مشکلاتی ایجاد که بازداشت شد بعد از آن ۹ نفر تاکنون که بیشتر بومی برای پست مدیرعامل معرفی و توسط نهاد‌های مختلف می‌بایست تایید صلاحیت تا منجر به صدور حکم شود که این به دلیل سلایق مختلف و برخی موارد پیش رو و بیشتر با هدف بومی گرایی نتوانستیم مدیرعامل منطقه آزاد چابهار را انتخاب کنیم.

محمد ادامه داد: خیلی‌ها فکر می‌کردند دبیرخانه مناطق آزاد روند انتخاب مدیرعامل منطقه آزاد را طولانی کرده که در اینجا باید عنوان کنم دبیرخانه نقش زیادی ندارد و پیش از آن باید دستگاه‌های مختلف نظر و تاییدیه بدهند.

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: تراز تجاری مناطق آزاد کشور برای نخستین بار بعد از گذشت ۳۰ سال مثبت شده و این جای خوشحالی دارد که میزان تولید و صادرات افزایش یافته و میزان سرمایه گذاری ۴۰ هزار میلیارد تومانی در این مناطق رشد ۵۸ درصدی داشته است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر