بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳
بر اساس مکاتبه رئیس مجلس شورای اسلامی درخصوص مجوز ورود و ترخیص آمبولانس‌های اهدایی ابهامات جدی به این مصوبه دولت وارد شده است.
کد خبر : ۲۶۳۴۵۲

ابهامات جدی در مصوبه واردات آمبولانس های اهدایی

بورس نیوز: متن نامه محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به حجت‌الاسلام رئیسی رئیس جمهور به‌شرح زیر است:

بازگشت به رونوشت تصویب‌نامه هیئت محترم وزیران به‌شماره ۵۹۹۹/ت ۵۹۶۴۹ هـ مورخ ۱۴۰۱/۰۱/۲۰ موضوع: «مجوز ورود و ترخیص آمبولانس‌های اهدایی»، متعاقب بررسی‌ها و اعلام نظر مقدماتی «هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین» و مستنداً به صدر ماده واحده و تبصره (۴) الحاقی به «قانون نحوه اجرای اصول هشتاد و پنجم (۸۵) و یکصد و سی و هشتم (۱۳۸) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصلاحات بعدی» و ماده ۱۰ آیین‌نامه اجرایی آن، مراتب متضمن اعلام نظر قطعی جهت اقدام لازم در مهلت مقرر قانونی و اعلام نتیجه به این‌جانب ابلاغ می‌گردد بدیهی است پس از انقضای یک هفته مهلت مقرر در قانون، آن بخش از مصوبه که مورد ایراد قرار گرفته است ملغی‌الاثر خواهد بود.

«نظر به اینکه طبق بند (۵) ماده (۱۲) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۱) ـ مصوب ۱۳۸۴ ـ مقرر می‌دارد دولت مکلف است با حذف تخفیف‌ها و معافیت‌ها، ضمن وصول درآمد‌های دولت از ایجاد امتیاز برای افراد خاص جلوگیری نماید». متن مصوبه ناظر به ورود و ترخیص و شماره‌گذاری آمبولانس‌های اهدایی بدون پرداخت سود بازرگانی، از حیث ایجاد امتیاز برای واردکنندگان آمبولانس مغایر قانون است.»

ابهامات جدی در مصوبه واردات آمبولانس های اهدایی

اشتراک گذاری :
ارسال نظر