بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۱
سرمایه‌گذاری اعتماد جم مورد بررسی قرار گرفت؛

کاهش ارزش بازار "وجم" در حوزه خودرو

کاهش ارزش بازار
بیشترین ارزش بازار پرتفوی بورسی "وجم" در مهرماه مربوط به بخش «خودرو و ساخت قطعات» با ۱۲۰ میلیارد تومان بود و پس‌ازآن نیز بخش «محصولات شیمیایی» با ۶ میلیارد تومان بیشترین ارزش بازار را از آن خود کرد.
کد خبر : ۲۶۳۴۹۰

کاهش ارزش بازار وجم+بورس نیوز

بورس نیوز:

شرکت سرمایه‌گذاری اعتماد جم در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به مهرماه سال جاری مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌ خود در شرکت‌های بورسی و شرکت‌هایی که خارج از بازار سرمایه فعالیت دارند را برابر با ۶۲ میلیارد تومان شناسایی کرد.

"وجم" عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری را در شرکت‌های بورسی با ۵۰ میلیارد تومان در اختیار داشت و مابقی سرمایه‌گذاری‌ها نیز در شرکت‌های غیر بورسی با ۲۱ میلیارد تومان صورت گرفت.

مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "وجم" در مهرماه تغییر چشمگیری را نسبت به شهریورماه تجربه نکرد و همچنین در مقایسه با سال گذشته نیز ۴ درصد افزایش سرمایه‌گذاری را به ثبت رساند، ارزش بازار پرتفوی بورسی "وجم" در این دوره ماهانه با ۱۹ درصد کاهش نسبت به مهرماه سال گذشته روبه‌رو بود.

عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "وجم" در مهرماه مربوط به بخش «خودرو و ساخت قطعات» با ۴۷ میلیارد تومان در پرتفوی بورسی بود و در بخش شرکت‌های غیر بورسی نیز بیشترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری به بخش «انبوه‌سازی، املاک و مستغلات» با ۸ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان تعلق گرفت.

کاهش ارزش بازار وجم+بورس نیوز

بیشترین ارزش بازار پرتفوی بورسی "وجم" در مهرماه مربوط به بخش «خودرو و ساخت قطعات» با ۱۲۰ میلیارد تومان بود و پس‌ازآن نیز بخش «محصولات شیمیایی» با ۶ میلیارد تومان بیشترین ارزش بازار را از آن خود کرد.

عمده‌ترین تغییرات ارزش بازار "وجم" مربوط به خودرو و ساخت قطعات بود که نزدیک به ۸ درصد (معادل ۱۰ میلیارد تومان) کاهش یافت.

"وجم" بیشترین ارزش بازار پرتفوی بورسی را از سرمایه‌گذاری در «گروه بهمن» با مبلغی نزدیک به ۱۰۶ میلیارد تومان به همراه داشت که در مقایسه با ماه گذشته  ۸ درصد کاهش را تجربه کرد.

عمده‌ترین ارزش بازار را پس از گروه بهمن، شرکت «ایران‌خودرو» با ارزش بازار ۱۱ میلیارد تومان در اختیار داشت، "وجم" با سرمایه ثبت‌شده ۱۲ میلیارد تومان طی عملکرد ۱۰ ماهه سال مالی منتهی به آذرماه سال ۱۴۰۱ از محل سود سهام محقق‌شده درآمدی بالغ‌بر ۲ میلیارد و ۵۲۱ میلیون تومان درآمد داشت.

"وجم" در انتهای مهرماه چندین شرکت با بهای تمام‌شده ۵۰ میلیارد تومان در پرتفوی بورسی خود داشت که با رشد ۱۶۸ درصدی به مبلغ ۱۳۴ میلیارد تومان رسید.

شرکت سرمایه‌گذاری اعتماد جم در مهرماه سال ۲ میلیارد و ۱۳۶ میلیون تومان از سهام خود را واگذار کرد و از این محل ۲۵ و ۹۰۰ هزار تومان تومان سود کسب کرد، این سهام واگذار شده توسط شرکت سرمایه‌گذاری اعتماد جم مربوط به شرکت آوای فردای زاگرس بود.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
ارسال نظر