بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
نایب رئیس فدرال رزرو گفت که بانک مرکزی ممکن است به زودی سرعت افزایش نرخ بهره را کاهش دهد.
کد خبر : ۲۶۴۲۶۹

احتمال کاهش سرعت افزایش نرخ بهره

بورس نیوز: لایل برینارد، نایب رئیس فدرال رزرو گفت که بانک مرکزی ممکن است به زودی سرعت افزایش نرخ بهره را کاهش دهد.

با توجه به پیش بینی بازار‌ها در ماه دسامبر به دلیل افزایش سریع نرخ بهره توسط فدرال رزرو در سال جاری، برینارد تاکید کرد که کندی رشد، در آینده نزدیک است.

برینارد در مصاحبه‌ای با بلومبرگ افزود: "من فکر می‌کنم در آینده بسیار نزدیک مناسب خواهد بود که به سمت رشد آهسته‌تر حرکت کنیم. "

این بدان معنا نیست که فدرال رزرو آمریکا افزایش نرخ بهره را متوقف خواهد کرد، اما حداقل از سرعت چهار افزایش متوالی ۰.۷۵ درصدی خارج خواهد شد، الگویی که از زمانی که بانک مرکزی شروع به استفاده از نرخ‌های بهره کوتاه مدت برای تعیین کرد، بی سابقه است.

برینارد گفت: من فکر می‌کنم آنچه واقعاً باید بر آن تأکید شود این است که ما کار‌های زیادی انجام داده‌ایم، اما کار‌های بیشتری در زمینه افزایش نرخ بهره و حفظ محدودیت برای کاهش تورم به ۲ درصد در طول زمان داریم.

اظهارات برینارد پس از آن مطرح شد که فدرال رزرو اخیراً نرخ بهره معیار خود را به محدوده هدف ۳.۷۵ درصد تا ۴٪ افزایش داد که بالاترین سطح در ۱۴ سال گذشته است.

بر اساس گزارش اداره آمار کار، فدرال رزرو ایالات متحده با تورم در بالاترین سطح خود از اوایل دهه ۱۹۸۰ مبارزه می‌کرد و در ماه اکتبر با نرخ سالانه ۷.۷ درصد ادامه یافت.

شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده در ماه گذشته ۰.۴ افزایش افزایش یافت که کمتر از برآورد داوجونز ۰.۶ درصد بود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر