بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
کل تولید صنعتی آمریکا با احتساب معادن و تاسیسات، در ماه اکتبر ۰.۱ درصد کاهش یافت که دومین کاهش در سه ماه گذشته است.
کد خبر : ۲۶۴۳۱۸

دومین کاهش تولید آمریکا در ۳ ماهه گذشته

بورس نیوز: بر اساس داده‌های فدرال رزرو که در روز چهارشنبه (۱۶ نوامبر) منتشر شد، افزایش ۰.۱ درصدی تولید کارخانه در ماه گذشته به دنبال افزایش ۰.۲ درصدی در ماه سپتامبر بود. کل تولید صنعتی با احتساب معادن و تاسیسات، در ماه اکتبر ۰.۱ درصد کاهش یافت که دومین کاهش در سه ماه گذشته است.

اقتصاددانان شرکت کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند که تولید کارخانه‌ها در ماه گذشته ۰.۲ درصد افزایش یابد و تولید نسبت به اکتبر سال گذشته ۲.۴ درصد افزایش یافته است. نرخ‌های بهره بالاتر و چرخش هزینه‌ها به خدمات، تولید را محدود می‌کند که ۱۱.۳ درصد از اقتصاد ایالات‌متحده را تشکیل می‌دهد.

تولید در کارخانه‌های خودروسازی در ماه گذشته دو درصد افزایش یافت. همچنین در تولید تجهیزات الکتریکی، لوازم و قطعات و همچنین تجهیزات هوافضا و حمل‌ونقل افزایش یافت، اما منابع ساخت‌وساز و تولید مواد کاهش یافت. در نتیجه، تولید کلی صنعتی در ماه اکتبر پس از افزایش ۰.۱ درصدی در سپتامبر، ۰.۱ درصد کاهش یافت.

تولید کارخانه بدون احتساب خودرو، راکد شد و ضعیف‌ترین آمار در چهار ماه گذشته را به ثبت رساند. با توجه به اینکه سیاست‌گذاران فدرال رزرو، نرخ‌های بهره را افزایش می‌دهند، چشم انداز برای تولیدکنندگان ضعیف است.

سفارشات کارخانه‌ها ممکن است به تضعیف خود ادامه دهند، زیرا بسیاری از خرده فروشان به دنبال کاهش مازاد موجودی هستند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر