بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸
عقب نشینی طلا با تاثیر ارزش دلار
بهای هر اونس طلا با ۹.۹ درصد کاهش به ۱۷۶۳ دلار و ۹۰ سنت رسید.
کد خبر : ۲۶۴۳۰۹

عقب نشینی طلا با تاثیر ارزش دلار

بورس نیوز: بهای هر اونس طلا با ۹.۹ درصد کاهش به ۱۷۶۳ دلار و ۹۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۵۶ درصد کاهش به ۱۷۶۴ دلار و ۹۰ سنت رسید.

مت سیمپسون، تحلیلگر سیتی ایندکس گفت: طلا عملکرد بسیار خوبی داشته است، اما با تلاش برای رسیدن به بالای ۱۷۹۰ دلار، تسلیم قدرت بیش از حد دلار آمریکا و ظاهرا وارد یک روند اصلاحی شد. دلار در برابر رقبای خود ۰.۲ درصد افزایش یافت و طلا را برای سایر دارندگان ارز گران‌تر کرد.

داده‌ها نشان می‌دهد که خرده‌فروشی ایالات‌متحده در ماه اکتبر بیش از حد انتظار افزایش یافته است و نشان می‌دهد که هزینه‌های مصرف‌کننده می‌تواند به تقویت اقتصاد در سه ماهه چهارم کمک کند و انتظارات مبنی بر اینکه فدرال رزرو نرخ‌های افزایشی را حفظ خواهد کرد، تجدید شد.

مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو به CNBC گفت منطقی است که فدرال رزرو تا اوایل سال آینده نرخ بهره خود را به محدوده ۴.۷۵ تا ۵.۲۵ درصد افزایش دهد و توقف افزایش نرخ‌ها بخشی از بحث نیست. افزایش نرخ‌های بهره جذابیت شمش‌ها را کمرنگ می‌کند، زیرا این فلز هیچ بهره‌ای نمی‌پردازد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۵ درصد کاهش به ۲۱.۳۶ دلار رسید. پلاتین با ۰.۵ درصد کاهش به ۱۰۰۱ دلار و ۲۰ سنت رسید و پالادیوم ۰.۷ درصد کاهش یافت و به ۲۰۵۷ دلار و ۱۸ سنت رسید.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
اونس 9.9درصد کاهش داشته؟؟؟!!! حالتان خوبه؟؟؟