بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲
محمد پروانه، کارشناس بازار سهام پاسخ می‌دهد؛

بازگشتی امید بخش/ شاخص به ۱.۶ میلیون واحد می‌رسد؟

بازگشتی امید بخش/ شاخص به ۱.۶ میلیون واحد می‌رسد؟
در معاملات روز گذشته گروه خودرویی، بسیاری از نمادها با تقاضا همراه شدندو روندی مثبت به خود گرفتند. برخی معتقدند که عرضه امروز بعضی از محصولات تولید داخل در بورس کالا عامل این تحرکات در صنعت خودرو بوده است.
کد خبر : ۲۶۴۴۲۱

بازگشتی امید بخش/ شاخص به ۱.۶ میلیون واحد می‌رسد؟

بورس نیوز:

محمد پروانه، کارشناس بازار سرمایه در خصوص بازگشت شاخص کل به کانال یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار واحد چنین گفت: ابتدا افزایش نرخ دلار آزاد در کنار افزایش قیمت‌های جهانی منجر به رشد قیمت سهام حاضر در بورس اوراق بهادار شد. افزایش نرخ دلار و چشم‌انداز رشدی آن، تحت تأثیر عوامل سیاسی داخلی و خارجی، رشد نقدینگی و … موجب افزایش انتظارات تورمی خواهد شد که این افزایش درنهایت منجر به صعود درآمد و سودآوری شرکت‌ها می‌شود، که درنتیجه تمام این عوامل در کنار هم باعث رشد شاخص شد.


وی افزود: از سمت دیگر پایین بودن p/e تحلیلی شرکت‌ها و ارزنده بودن سهام آن‌ها به لحاظ بنیادین، عامل دیگری برای رشد بازار بود. با توجه به تورم آمریکا و سیاست‌های مورد انتظار آن، همچنین سیاست‌های چین در خصوص کرونا و … به نظر می‌رسد در کوتاه‌مدت نرخ‌های جهانی در محدوده‌های فعلی باقی بماند. در خصوص قیمت دلار نیز انتظار رشد و یا کاهش شدیدی وجود ندارد که این فاکتور‌ها تثبیت شاخص در محدوده فعلی را در پی خواهد داشت.


برخی خودرو‌های پرتیراژ در بورس کالا عرضه می‌شود


این فعال بازار سهام تشریح کرد: عرضه برخی از خودرو‌های تولید داخل در هفته جاری، همچنین انتشار اخباری در خصوص عرضه خودرو‌های پرتیراژ در بورس و پیش‌بینی معامله این خودرو‌ها در محدوده نزدیک به قیمت بازار، منجر به رشد درآمد شرکت‌های خودروساز و در نهایت کاهش زیان این شرکت‌ها خواهد شد. از سوی دیگر، در روز گذشته تحت تاثیر چنین اخباری و انتظارات ناشی از آن، سهام شرکت خودروساز داخلی با صف خرید مواجه شد، سایر شرکت‌های گروه هم تحت تاثیر معاملات آن روند مثبتی داشتند.


شاخص به ۱.۶ میلیون واحد می‌رسد؟


پروانه، آینده بازار سهام را چنین توصیف کرد: ارزش ذاتی سهام بسیاری از شرکت‌ها به شدت بالاتر از قیمت فعلی است، با توجه به انتظارات تورمی، نرخ دلار، قیمت‌های جهانی، به نظر می‌رسد تا انتهای سال شاخص رشد مناسبی را تجربه کند و به محدوده یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد برسد.


چند گروه مستعد رشد را بشناسید


وی در پایان به بورس نیوز گفت: با بررسی وضعیت بازار‌های موازی و شرایط فعلی بازار سرمایه نتیجه می‌گیریم، که در حال حاضر بهترین مقصد برای سرمایه گذاری بازار سرمایه است؛ از طرفی صنعت کاشی و سرامیک و شرکت‌های فلزات اساسی و به خصوص گروه روی مستعد پیشتازی تا پایان سال هستند.

پایان مطلب/

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
وصول مطالبات چالش صنعت دارو/ دارو در دو راهی ارز نیمایی و ۴۲۰۰ تومانی قرار دارد
ابراهیمی، سرپرست حسابداری مدیریت شرکت سبحان انکولوژی در گفت‌وگو با بورس نیوز؛

وصول مطالبات چالش صنعت دارو/ دارو در دو راهی ارز نیمایی و ۴۲۰۰ تومانی قرار دارد

بازار سهام به تعادل می‌رسد؟
احمد اشتیاقی، کارشناس بازار سرمایه پاسخ داد؛

بازار سهام به تعادل می‌رسد؟

ارسال نظر
نظرات بینندگان
سهامدار خرد دزد زده
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷
شاخص واقعی حدود 300 هزار استاین قلابیه و برای فریب ساخته شده.