بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸
درآمد ماهانه پارس خودرو در مهرماه ۱۶ درصد کاهش یافت؛

نرخ فروش گروه Q۲۰۰ "خپارس" در حال صعود

نرخ فروش گروه Q۲۰۰
"خپارس" در مهرماه سال جاری میزان درآمدی که به دست آورد نسبت به شهریورماه با کاهش ۲۷۷ میلیارد تومانی همراه بود.
کد خبر : ۲۶۴۴۲۶

نرخ فروش گروه Q۲۰۰ خپارس در حال صعود+بورس نیوز

بورس نیوز:

شرکت پارس‌خودرو در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به مهرماه سال ۱۴۰۱ درآمد عملیاتی که از فروش خودرو‌های خود شناسایی کرد برابر با مبلغ یک هزار و ۶۴۳ میلیارد تومان بود، همچنین "خپارس" از ابتدای سال مالی تا پایان مهرماه سال جاری نیز از فروش محصولات خود به درآمد تجمیعی ۱۱ هزار و ۵۲۴ میلیارد تومانی دست‌یافت.

میزان درآمد ماهانه‌ای که این خودروساز در مهرماه از فروش محصولات خود به ثبت رساند مربوط به بازار داخل کشور بود، همچنین میزان درآمدی که این شرکت از ابتدای سال مالی تاکنون علاوه بر فروش محصولات در بازار داخل کشور، از ارائه خدمات نیز کسب درآمد کرد.

نرخ فروش گروه Q۲۰۰ خپارس در حال صعود+بورس نیوز

میزان سرمایه ثبت‌شده پارس‌خودرو مبلغی برابر با ۱۱ هزار و ۳۵۶ میلیارد تومان به ثبت رسید و همچنین گفتنی است که میزان درآمدزایی که پارس‌خودرو در مهرماه از خود بر جای گذاشت نسبت به میانگین درآمد ماهانه در ۶ ماه گذشته نزدیک به ۵ میلیارد تومان کاهش پیدا کرد.

سبقت درآمد ماهانه "خپارس" از سال گذشته

این خودروساز در مهرماه سال جاری میزان درآمدی که از فروش محصولات به دست آورد در مقایسه با شهریورماه با کاهش ۲۷۷ میلیارد تومانی (۱۴ درصد) همراه بود، میزان درآمدزایی "خپارس" در ماه گذشته برابر با یک هزار و ۹۲۰ میلیارد تومان اطلاع‌رسانی شد.

درآمد تجمیعی که "خپارس" تا پایان مهرماه سال جاری به ثبت رساند نسبت به سال گذشته ۱۴۳ درصد رشد را به دنبال داشت، میزان درآمد تجمیعی این شرکت در سال مالی گذشته برابر با ۴ هزار و ۷۳۴ میلیارد تومان شناسایی‌شده بود که با این رشد درآمدی به مبلغ کنونی رسید.

نرخ فروش گروه Q۲۰۰ خپارس در حال صعود+بورس نیوز

پارس‌خودرو میزان درآمدی که به ثبت رساند نسبت به مهرماه سال گذشته رشد قابل‌توجهی را در کارنامه مالی خود به ثبت رساند و رشد ۱۴۲ درصدی را تجربه کرد، این شرکت در ۳ ماهه نخست سال مالی ۴ هزار میلیارد تومان، در ۳ ماهه دوم نیز ۵ هزار و ۸۳۶ میلیارد تومان درآمدزایی را به همراه داشت.

درآمدزاترین محصول پارس‌خودرو در مهرماه مربوط به گروه «Q ۲۰۰» با ۸۴۳ میلیارد تومان بود که با کاهش ۱۹ درصدی (معادل ۱۹۳ میلیارد تومان) از عملکرد شهریورماه خود عقب‌نشینی کرد، این گروه از ابتدای سال مالی تاکنون به درآمدزایی ۵ هزار و ۵۸۰ میلیارد تومانی رسید.

نرخ فروش گروه Q۲۰۰ خپارس در حال صعود+بورس نیوز

نرخ فروش گروه «Q ۲۰۰» در مهرماه ۱۵۴ میلیون تومان در ازای هر خودرو اعلام شد که نسبت به ماه گذشته ۶ میلیون و ۴۷۱ هزارتومان افزایش نرخ را به دنبال داشت، همان‌طور که در نمودار فوق ملاحظه می‌کنید روند نرخ فروش این محصول در مهرماه صعودی بود اما؛ باوجوداین اتفاق با کاهش درآمد ماهانه همراه بود.

بیشترین نرخ فروش پارس‌خودرو در مهرماه به محصول «کوئیک اتومات پلاس» تعلق گرفت که در ازای فروش هر دستگاه ۲۴۲ میلیون تومان درآمدزایی داشت، میزان درآمدی که این شرکت خودروساز از فروش کوئیک اتومات پلاس در مهرماه به دست آورد برابر با ۵۵ میلیارد تومان بود که نسبت به سال گذشته این خودرو شاهد کاهش درآمد نزدیک به ۱۰ میلیارد تومانی (۱۵ درصد) بوده است.

مقدار فروش ماهانه "خپارس"

شرکت پارس‌خودرو در مهرماه سال جاری مقدار فروش محصولات خود را در این دوره ۱۲ هزار و ۸۸۸ دستگاه به ثبت رساند، این مقدار فروش نسبت به ماه گذشته ریزش ۱۶ درصدی را به همراه داشت، از ابتدای سال مالی تاکنون نیز ۷۸ هزار و ۳۳۵ دستگاه از محصولات خود را به فروش رساند.

نرخ فروش گروه Q۲۰۰ خپارس در حال صعود+بورس نیوز

بیشترین مقدار فروش خپارس در هفتمین ماه از سال جاری مربوط به گروه Q ۲۰۰ با ۷ هزار و ۲۰ دستگاه بود، دیگر خودروی پرفروش این شرکت مربوط به کوئیک معمولی دنده‌ای با ۵ هزار و ۵۹۶ دستگاه بود.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
پس از یک ماه تعلیق؛

"خپارس" بازار پایه‌ای شد

پارس خودرو به زیان خالص ۳۳۸ میلیارد تومان رسید
رشد قابل‌توجه بهای تمام‌شده درآمد‌های "خپارس" طی ۳ ماه ابتدایی سال جاری؛

پارس خودرو به زیان خالص ۳۳۸ میلیارد تومان رسید

رشد یک درصدی شاخص‌کل/ کدام صنایع کوچک رشد داشتند
نیم نگاهی به بازار سرمایه ۶ اردیبهشت؛

رشد یک درصدی شاخص‌کل/ کدام صنایع کوچک رشد داشتند

ارسال نظر