بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶
خودرویی‌ها در صدر ارزش معاملات / ۷۰۰.۲ میلیارد تومان ارزش صف‌های خرید
باید مجددا به سهامداران تکرار کرد که نباید هیجان برخی بخشنامه‌ها را سریعا در روند معاملاتی خود لحاظ کنند و بورس را تک بعدی نبینند.
کد خبر : ۲۵۷۲۶۹

خودرویی‌ها در صدر ارزش معاملات / ۷۰۰.۲ میلیارد تومان ارزش صف‌های خرید

به گزارش بورس‌نیوز، بازارسرمایه امروز روند تعادل و مثبتی را از خود نشان داد و گویا امروز اغلب سهامداران حقوقی و حقیقی بخشنامه عوارض صادراتی را فراموش کرده بودند.

با این حال باید مجددا به سهامداران تکرار کرد که نباید هیجان برخی بخشنامه‌ها را سریعا در روند معاملاتی خود لحاظ کنند و بورس را تک بعدی نبینند.

شاخص هم وزن همچنان بیشتر از شاخص کل رشد می‌کند. هفته پیش نیز با اینکه شاخص کل در مجموع منفی بود شاخص هم وزن افزایش یافت و این نشان می‌دهد مدتی است که سهام کوچک‌تر بیشتر مورد تاکید هستند.

در هر صورت به نظر می‌رسد که وضعیت معاملات بازار سهام در ابتدای سال جدید تا حدودی امیدوار کننده است.

خودرویی‌ها در صدر ارزش معاملات / ۷۰۰.۲ میلیارد تومان ارزش صف‌های خرید

پله‌ای که شاخص بر آن ایستاد

با نگاهی به تابلوی مرجع بازارسرمایه می‌توان مشاهده کرد که امروز شنبه ۲۷ فروردین‌ماه توانست یک صعود با شیب مناسب را تجربه کند.

شاخص کل با رشد ۱۳ هزار و ۵۳۹ واحدی نسبت به روز معاملاتی گذشته ۰.۹۳ درصد رشد داشته و به پله یک میلیون و ۴۶۷ هزار واحدی عقب‌گرد داشت.

اما؛ شاخص هم‌وزن نیز به روند سبزپوشی چهارشنبه هفته گذشته خود ادامه داد و امروز ۴ هزار و ۶۷۵ واحد صعودی بود و این شاخص رشد ۱.۲۲ درصدی را نسبت به روز گذشته رقم زد.

تاثیرگذار امروز که شاخص را بدین گونه ترسیم کردند شامل "فولاد"، "فملی"، "پارسان"، "شتران" و "رمپنا" بود.

ولی اگر بخواهیم به پرتراکنش‌های بازار نگاه ویژه‌تری داشته باشیم، باید به سهم‌هایی مانند "شستا" با تعداد ۱۹,۲۹۲ معامله، "خگستر" با تعداد ۱۶,۷۳۷ معامله، "خودرو" با تعداد ۱۳,۳۳۴ معامله، "خساپا" با تعداد ۱۱,۲۹۰ معامله، "شتران" با تعداد ۹,۶۸۳ معامله و "خبهمن" با تعداد ۸,۹۶۵ و "وساپا" با تعداد ۸,۷۵۰ معامله اشاره داشت.

مجموع ارزش معاملات امروز بازارسرمایه تا این لحظه به ۴ هزار و ۶۶۱ میلیارد تومان رسید و این درحالی است که ارزش نقدی امروز بورس تهران بیش از ۳ هزار و ۸۰۷ میلیارد تومان حکایت می‌کرد.

امروز در بازارسرمایه ۸ میلیارد و ۳۱۷ هزار برگه سهم را در بیش از ۴۸۴ هزار معامله در خود به ثبت رساند.

برپایه این گزارش باید اشاره داشت که گروه‌های «خودرو» با حجم معامله ۸۱۱ میلیارد تومان، «سرمایه گذاری» با حجم معامله ۳۳۱ میلیارد تومان و «شیمیایی» با حجم معامله ۳۰۰ میلیاردتومان و «فلزات اساسی» به ارزش معامله ۲۹۱ میلیارد تومان جزو برترین‌های صنعت امروز بودند.

خودرویی‌ها در صدر ارزش معاملات / ۷۰۰.۲ میلیارد تومان ارزش صف‌های خرید

جریان نقدینگی و صف‌ها به کدام سمت و سو حرکت کرد

با نگاهی به وضعیت ورود و خروج نقدینگی امروز می‌توان دریافت که تعداد ۴۷۶ سهم در بخش مثبت قرار داشته و تعداد ۱۸۹ سهم نیز جزو قفل در صف‌های خرید هستند که ارزش (۷۰۰.۲ میلیارد تومان) را دارند و از سوی دیگر، تعداد ۱۲۹ در بخش سرخ بازار حضور داشته که ۲۲ نماد در صف‌فروش ایستاده‌اند و ارزش آن نیز به (۷۵.۱ میلیارد تومان) می‌رسد.

برپایه این گزارش، ارزش صف خرید و ورود نقدینگی به تک‌سهم‌ها بیشتر واکنش نشان داده و نماد‌هایی مانند نماد‌های "وتوصا" به ارزش ۴۵,۵ میلیارد تومان، "های وب" به ارزش ۴۴,۴ میلیارد تومان، "ورنا" به ارزش ۴۱ میلیارد تومان، و "همراه" به ارزش ۲۴,۲ میلیارد تومان، "غزر" به ارزش ۲۳,۴ میلیارد تومان در این لیست قرار گرفته‌اند.

از سوی مقابل نیز سهم‌های "فنفت"، "انرژی ۱"، "گنگین"، "وسپهر" و "وسگلستا" جزو نماد‌های غضب کرده نقدینگی هستند.

صف‌نشین‌های جنب تابلوی بورس

در مجموع می‌توان اینگونه بیان کرد که بازارسرمایه از ۶۳۰ میلیارد تومان پول هوشمند پذیرایی کرد و به میزان ۶۳ میلیارد تومان نیز خروج پول هوشمند در بازار ثبت شد و ورود نقدینگی (خرید حقوقی) ۱۷۲ میلیارد تومانی را مشاهده کردیم.

"وتوصا" ۹۷ میلیارد تومان، "آریا" ۲۱ میلیارد تومان، "بفجرح" ۲۱ میلیارد تومان، "ورنا" ۱۶ میلیارد تومان، "شکام" ۱۶ میلیارد تومان، بیشترین ورود پول حقیقی را به خود اختصاص دادند.

از طرف دیگر، "فولاد" ۲۹ میلیارد تومان، "فملی" ۲۵ میلیارد تومان، "بپاس" ۱۴ میلیارد تومان، "خساپا" ۱۱ میلیارد تومان خروج نقدینگی را به ثبت رساندند.

معاملات بلوکی و کد به کد

نماد "کچاد"، "وغدیر"، "چکاپا"، "وصندوق"، "خپارس"، "فولاد"، "ارفع" و "شکام" تا به این لحظه تنها معامله بلوکی امروز بازار بوده و نمادی در بخش کد به کد مشاهده نمی‌شود.

حجم‌های مشکوک در روز متعادل بازارسرمایه

امروز نیز می‌توان در جست‌وجوی سهم‌های با حجم مشکوک گشت و به نماد‌های "ورنا" با حجم معامله ۳۰۱ میلیون برگه سهم (بیش از هفت‌برابر میانگین حجم ماه)، "وتوصا" با حجم معامله ۹۲.۷ میلیون برگه سهم (بیش از ۲۳برابر میانگین حجم ماه)، "کزغال" با حجم معامله ۹.۲ میلیون برگه سهم (بیش از  سه و نیم‌برابر میانگین حجم ماه)، "غدیس" با حجم معامله  ۱۳.۱ میلیون برگه سهم (بیش از پنج و نیم‌برابر میانگین حجم ماه)، "سکارون"با حجم معامله  ۲.۶ میلیون برگه سهم (بیش از دوازده‌برابر میانگین حجم ماه) و "کیمیا" با حجم معامله  ۱۸.۸ میلیون برگه سهم (بیش از پنج و نیم‌برابر میانگین حجم ماه) اشاره کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر