بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
کاویان عبداللهی، کارشناس بازار سهام مطرح کرد؛

فرمان بازار در دستان خودرویی‌ها

فرمان بازار در دستان خودرویی‌ها
بازار سهام هفته قبل را با شرایط مطلوبی به پایان رساند و معاملات خوبی در آن جریان گرفت که بیشتر این معاملات حول محور گروه خودرو انجام شد؛ دلیل این مهم هم عرضه خودروهای پرتیراژ برخی از خودروسازان در بورس کالا بود.
کد خبر : ۲۶۴۵۵۲

فرمان بازار در دستان خودرویی‌ها

بورس ینوز:

کاویان عبداللهی، کارشناس بازار سهام در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: معاملات هفته گذشته در بازار روند خوبی را سپری کرد، این معاملات بیشتر حول محور گروه خودرو انجام شد. از سویی عرضه خودرو‌های پرتیراژ خودروسازان همچنان ادامه دارد، انعکاس این موضوع در آینده نزدیک بر صورت‌های مالی این شرکت‌ها نمایان می‌شود، با توجه به این موضوع احتمال استقبال از گروه خودرو در هفته جاری وجود دارد. باوجوداینکه هفته گذشته گروه خودرو به‌نوعی لیدری بازار را در اختیار داشت، احتمال می‌رود در هفته پیشرو هم همین اتفاق رخ دهد. با توجه به بحث بودجه نمی‌توان رشد قابل‌توجهی را برای صنایع متصور بود، اگر هم این مهم رخ دهد به دلیل معاملات انجام‌شده در آن صنعت است که بازهم بااحتیاط انجام می‌شود.


دلیل گیجی بازار چیست؟


وی با اشاره به حواشی پیرامون رئیس سازمان بورس تشریح کرد: بحث استعفای رئیس سازمان در ابتدای هفته گذشته عنوان شد حتی شرایط خوبی در بازار سهام رقم خورد، اما مرتفع شد؛ پس‌ازآن بازار دچار گنگی ناشی از این رویداد شد. به نظر می‌رسد گنگی که دیده شد به‌نوعی ذات بازار است، سرمایه‌گذاران به دلایل مختلف محافظه‌کار شده‌اند تا جایی که خریدوفروش سهام را بااحتیاط انجام می‌دهند این اتفاق می‌تواند، منجر به ایجاد گنگی و گیجی در روند معاملات شود، همان‌طور که در ۲ روز پایانی هفته گذشته شاهد آن بودیم.


قدرت کدام‌یک بیشتر است؟


این فعال بورسی با تأکید بر ابهام بودجه تصریح کرد: در شرایط فعلی بازار سهام درگیر ابهام نرخ بهره بین‌بانکی شده است. نرخ بهره رابطه عکس با بازار سرمایه دارد، علت آن‌هم در زمان ارزش‌گذاری شرکت‌هاست. از طرفی نرخ بهره که در اوراق گام و دیگر اوراق درآمد ثابت معامله می‌شود، صعودی است و ریسک بزرگی را متحمل بازار خواهد کرد. به قیمت‌گذاری دستوری و برجام هم بسیار اشاره‌شده است، اما هرکدام به‌نوعی فرصت یا تهدیدی برای بازار سهام به‌حساب می‌آیند.


منتظر شاخص ۱.۷ میلیون واحدی باشید


عبداللهی در پایان به بورس نیوز گفت: به نظر می‌رسد بازار تا پایان سال بازهم رشدی را تجربه کند و به اعداد یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار واحد در شاخص کل برسد. رشد در بازار سهام بیشتر حول محور گروه خودرو و برخی تک سهم‌ها که در فرآیند تولید آن‌ها روند صعودی گرفته‌است و شرایط بهتری را برای خود ایجاد کرده‌اند صورت می‌گیرد.

حسین حریریان

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
بازار گنگ همه را نوسان‌گیر کرده است
هادی جمالی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز بیان کرد؛

بازار گنگ همه را نوسان‌گیر کرده است

تداوم روند صعودی درگیر ابهامات است
حسنعلی بشارت احسانی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز؛

تداوم روند صعودی درگیر ابهامات است

ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۵
فرمان بازار در دستان خودروییها!!!؟؟؟ همین حرفهای لق گذاشتید دهان سهامداران چندساله که همه رو ورشکست داده اید دیگه!!! سهام پالایشیها داروییها و...پترویهها و همگی سقف 99خود را پس گرفته اند به اضافه سالیانه هزاران میلیارد تومان سود مجامع شرکتها را بالا کشیده اند و شاخص خودرو هنوز 70درصد زیر سقف خودش هست بعد شماها با نشر اکاذیب همچنان سعی دارید ملت را در سهام درپیت و صنعت فاسد نگه دارید تا بقیه و حالش رو ببرند این نونها خوردن نداره!!!
سهامدار خرد
سه‌شنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
کاملا درست گفتید یاده 2-3 سال پیش مقداری سهم وساپا خریدم 2500 تومن الان بعد 3 سال هنوز ریر 500 تومن.لعنت و نابود باد باند دزدای سرمایه مردم
تحلیگر اقتصادی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
تا دولتهای .دست از سر خودرویها برندارند زیاندهی انها درست نخواهد شد.
1.دولت .مدیران را منصوب میکند.
2.دولت .هزاران نفر را سفارشی استخدام میکند.
3.دولت .دستور فروش خودرو به دلالهای خودی با یکسوم قیمت تمام شده میدهد.
4.دولت .سود و دارایی شرکتها را برای جبران کسر بودجه خود برمیدارد.
5.دولت .کمترین سهام را در خورویها دارند ولی 100درصد کنترل شرکت را در اختیار دارند.
6.دولتهای .هم جیب شرکت هم سهامدار خرد هم مشتری خودرو را میزنند.
بخاطر همین است که اجازه خصوصی سازی به انها نمیدند وفقط نقش بازی میکنند که چند هفته یا چند ماه بعد واگزاری انجام میشود ولی هر دفعه یک اشکاالی میتراشد تا واگزاری انجام نشود.