بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹
مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی:

ریفورمیت تولیدی "بوعلی" صادر نمی شود

ریفورمیت تولیدی
مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی سینا گفت: در قرارداد با وزارت نفت ریفورمیت را واگذار کردیم. تبادلات ما با وزارت نفت بر مبنای دلار است، اما پول تبادل شده ریالی است؛ بنابراین طبیعی است که درآمد‌های ارزی ما کاهش پیدا کند.
کد خبر : ۲۶۴۶۸۰

ریفورمیت تولیدی

سید محمد احمدزاده، مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در گفتگو با بورس نیوز درخصوص دلیل کاهش درآمدهای صادراتی شرکت اظهار کرد: تقریبا ۶۵ درصد از درآمد‌های ما صادراتی بود. در سال جاری از اواسط مرداد ماه با وزارت نفت و شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی برای تامین بخشی از مشتقات موردنیاز تولید بنزین در پالایشگاه وارد تعامل شدیم.

وی افزود: ما ریفورمیت را در گذشته صادر می‌کردیم، اما با انعقاد قرارداد با وزارت نفت ریفورمیت را واگذار کردیم. تبادلات ما با وزارت نفت بر مبنای دلار است، اما پول تبادل شده ریالی است؛ بنابراین طبیعی است که درآمد‌های ارزی ما کاهش پیدا کند. اما تعاملی که با وزارت نفت داریم تعامل خوبی بوده و حاشیه سود خوبی دارد.

محمدزاده در پایان درخصوص نرخ خوراک پتروشیمی گفت: نرخ خوراک را وزارت نفت طوری محاسبه کرده که هم تولید شرکت‌های خوراک مایع تداوم داشته باشد، قیمت‌ها در مراجع تصمیم گیر قابل دفاع باشند و نیز در مقایسه با قیمت‌های صادراتی، پتروشیمی‌ها متضرر نشوند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
تقسیم سود ۵۰ تومانی در مجمع
حضور "فارس" با سود خالص ۵۵ هزار میلیارد تومانی در مجمع؛

تقسیم سود ۵۰ تومانی در مجمع "فارس"

ارسال نظر