بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
سازوکار پرداخت تسهیلات به بدهکاران مالیاتی تعیین شد
مجلس ساز و کار پرداخت تسهیلات قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به بدهکاران مالیاتی و افراد دارای چک برگشتی را تعیین کرد.
کد خبر : ۲۶۵۱۲۱

سازوکار پرداخت تسهیلات به بدهکاران مالیاتی تعیین شد

بورس نیوز: نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی با ماده واحده طرح دوفوریتی الحاق یک ماده به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با ۱۵۷ رأی موافق، ۴ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۳ نماینده حاضر در صحن علنی موافقت کردند.

براساس این گزارش همچنین وکلای مردم در خانه ملت، در جریان بررسی طرح مذکور، بند ب آن را مصوب کردند.

در بند ب طرح الحاق یک ماده به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت آمده است.

در صورتی که متقاضیان موضوع این قانون دارای بدهی قطعی مالیاتی یا بدهی غیرجاری به بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی یا دارای چک برگشتی حداکثر تا سقف تسهیلات مشمول این قانون باشند بانک‌ها و موسسات اعتباری مکلفند در صورت درخواست متقاضی تسهیلات موضوع این قانون را اجرایی و پس از تسویه معادل ۵۰ درصد بدهی مذکور تسهیلات موضوع این قانون را پرداخت نمایند.

دستورالعمل اجرایی این بند حداکثر ۳ ماه پس از لازم الاجرا شدن قانون توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تهیه و ابلاغ می‌شود.

همچنین در بند ج این طرح آمده است:

بانک‎ها و موسسات اعتباری غیربانکی موظفند پرداخت تسهیلات موضوع این قانون را نسبت به سایر تکالیف قانونی در اولویت قرار داده و در خصوص مطالبه وثایق و تضامین، با اولویت توثیق حساب یارانه اشخاص یا سایر دارایی‌های مالی اشخاص از جمله سهام پذیرفته شده در بازار سرمایه «تن‌ها با یک سفته» عمل نمایند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر