بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸
رئیس جمهور، تطبیق جهت‌گیری‌های لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ را با سیاست‌های کلی ابلاغی برنامه هفتم توسعه کشور، موضوعی قطعی و اجتناب‌ناپذیر دانست.
کد خبر : ۲۶۵۰۸۷

جهت‌گیری‌ بودجه با سیاست‌های برنامه هفتم تطبیق می‌ شود

بورس نیوز: سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، در نشست فوق‌العاده هیئت دولت برای ادامه بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور با تاکید بر اهمیت تعیین و تبیین رویکرد‌ها و جهت‌گیری‌های بودجه سال آینده در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اظهار کرد: سازمان برنامه و بودجه با همکاری همه نهاد‌ها و دستگاه‌ها گزارش دقیقی از میزان موفقیت‌ها و ناکامی‌ها در تحقق اهداف بودجه امسال و دلایل و عوامل آن تهیه کند و به اطلاع افکارعمومی برساند.  
 
رئیسی، تطبیق جهت‌گیری‌های لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ را با سیاست‌های کلی ابلاغی برنامه هفتم توسعه کشور، موضوعی قطعی و اجتناب‌ناپذیر دانست و تاکید کرد: در لایحه بودجه باید ارقام، منابع درآمد‌ها و مصارف و هزینه‌ها واقع‌بینانه و دقیق دیده شده و دارای پیوست فرهنگی و رسانه‌ای باشد.  
 
رئیس جمهور با اشاره به تلاش دولت برای تقدیم لایحه بودجه سال آینده به مجلس شورای اسلامی در موعد مقرر در قانون اظهار داشت: اگر مجلس شورای اسلامی تقدم و اولویت تقدیم و بررسی برنامه هفتم توسعه کشور نسبت به لایحه بودجه ۱۴۰۲ را خواستار است، باید آن را تصویب و اعلام کند.  
 
آقای رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش مهم دیپلماسی در رونق سرمایه‌گذاری و تجارت منطقه‌ای به‌ویژه با همسایگان، از وزارت امور خارجه خواست با بازنگری جهادی در عملکرد سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه همکاری‌های اقتصادی، زمینه تحقق این رونق تجاری را فراهم کند.  
 
رئیس جمهور، همچنین با گرامی داشت یاد مرحوم رستم قاسمی، وزیر سابق راه و شهرسازی، از خدمات آن مرحوم به عنوان انسانی دلسوز و خدمتگذار تجلیل و برای مهرداد بذرپاش، وزیر جدید راه و شهرسازی، در پیگیری و استمرار تلاش‌ها در جهت تحقق اهداف دولت در زمینه تامین و ساخت مسکن و توسعه جاده‌ای و ریلی کشور آرزوی موفقیت کرد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر