بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:

طرح مالیات بر سرمایه یکی از طرح های زیرساختی

طرح مالیات بر سرمایه یکی از طرح های زیرساختی
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس درباره طرح مالیات بر عایدی سرمایه گفت: این طرح یکی از طرح‌های زیرساختی و مهم کشور است و به دلیل شفافیتی که ایجاد می‌کند، می‌تواند اوضاع اقتصادی کشور را بهتر کند.
کد خبر : ۲۶۵۱۵۲

طرح مالیات بر سرمایه یکی از طرح های زیرساختی

بورس نیوز: مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس درباره تعیین تکلیف طرح مالیات بر عایدی سرمایه اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی دو وظیفه مهم پیش‌رو دارد که طبق آئین‌نامه مجلس باید به سرعت به آن رسیدگی شود. یکی از آن‌ها برنامه هفتم توسعه و دوم تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۲ است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه طرح مالیات بر عایدی سرمایه مدت‌هاست در دستور مجلس قرار دارد، افزود: شلوغی دستورکار مجلس شورای اسلامی و فوریت‌های گاه و بی‌گاهی که پیش می‌آید، علت به‌تعویق افتادن تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه شده است. دو سه هفته قبل مجلس به صورت دو شیفت تشکیل جلسه می‌داد. این هفته و هفته آینده هم جلسات مجلس به همین منوال خواهد بود تا بتوانیم بخشی از دستور‌ها را به نتیجه برسانیم.

این عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان ضمن اشاره به اهمیت طرح مالیات بر عایدی سرمایه گفت: قطعا این مجلس به این طرح رسیدگی خواهد کرد. با توجه به برنامه هفتم توسعه، لایحه بودجه ۱۴۰۲ و شلوغ بودن دستور مجلس، نمی‌توان اظهار نظر دقیقی درباره زمان تصویب طرح مالیات بر عایدی داشت، اما بلاشک این طرح در مجلس یازدهم به نتیجه خواهد رسید.

طغیانی درباره طرح مالیات بر عایدی سرمایه گفت: این طرح یکی از طرح‌های زیرساختی و مهم کشور است و به دلیل شفافیتی که ایجاد می‌کند، می‌تواند اوضاع اقتصادی کشور را بهتر کند. خروج سرمایه‌های غیرمولد از بخش‌های مشخص شده در قانون، میزان ثبات اقتصادی را افزایش می‌دهد و در نهایت به معیشت مردم کمک می‌کند.

طغیانی افزود: اگر تصویب نهایی طرح مالیات بر عایدی سرمایه تا پایان امسال به نتیجه نرسد، شاید در ماه‌های ابتدایی سال ۱۴۰۲ به نتیجه برسد. سعی ما بر این است که در همین ماه‌های پایانی سال ۱۴۰۱ آن را به نتیجه برسانیم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر