بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:

حذف دلالی با عرضه خودرو در بورس کالا

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: سال‌ها شاهد توزیع رانت و ایجاد فساد در حوزه خودرو بودیم، اما با عرضه خودرو در بورس شاهد ایجاد شفافیت در این بخش و حذف دلالی هستیم.
کد خبر : ۲۶۵۲۸۲

عرضه خودرو در بورس

بورس نیوز: اصغر سلیمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه امیدواریم همه خودرو‌ها وارد بورس شوند، اظهار کرد: به دلیل مشکلات متعدد بازار خودرو از جمله قیمت‌گذاری دستوری، سال‌ها شاهد توزیع رانت و ایجاد فساد در حوزه خودرو بودیم، اما با عرضه خودرو در بورس شاهد شفاف‌سازی این معاملات هستیم تا مصرف‌کنندگان با قیمت‌های واقعی اقدام به خرید کنند و رانتی در بازار نیز باقی نماند.

وی افزود: فروشندگان خودرو در بازار قیمت‌های کاذب و بالایی را اعلام می‌کردند که جو روانی بازار را به هم می‌زد و منجر به افزایش بی‌رویه قیمت خودرو شده بود، اما با عرضه در بورس به واسطه کشف عادلانه قیمت خودرو به سمت ایجاد تعادل در بازار می‌رویم.

سلیمی تصریح کرد: امیدواریم که همه خودرو‌ها در بورس عرضه شود تا مردم بتوانند با ایجاد تنوع، خودرو‌های مورد علاقه خود را خریداری کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به نوسانات بورس کالا بیان کرد: اقدام شورای عالی بورس برای عرضه خودرو هم به اعتماد بخشی این نهاد در جامعه کمک کرد و به طور حتم رونق و رشد این حوزه در رشد اقتصاد کشور هم تاثیر گذار خواهد بود.

وی تاکید کرد: اقدام شورای عالی بورس باعث حذف دلالان از چرخه معامله خودرو در کشور شده و به شفافیت این حوزه کمک کرده است؛ در این میان دلالانی که ماه‌ها از اختلاف قیمتی سود کسب می‌کردند به دنبال ایجاد حاشیه علیه عرضه خودرو در بورس هستند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۶
مگه مردم عادی بلدن از بورس خرید کنن اینا همه دلالن با مشاوره کارگزاری
رضا
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱
بورس کالا هم برای پولدارها و دلالهاست چون اکثر مردم برای تعویض خودرو از قبل پول آماده ندارن بریزن حساب باید خودرو قبلی خودشونو بفروشن که چون معلوم نیست بتونن بخرن این ریسک رو نمیکنن . آخرشم همون دلال 50 درصد میکشه روش و میده مردم عادی