بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۳
نخست وزیر امور خارجه روسیه طی اظهاراتی اعلام کرد که دلار آمریکا ممکن است به زودی از آمار تجارت اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EEU) ناپدید شود.
کد خبر : ۲۶۵۲۹۲

امکان حذف دلار آمریکا از آمار تجارت اتحادیه اقتصادی اوراسیا

بورس نیوز: سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه طی اظهاراتی اعلام کرد که دلار آمریکا ممکن است به زودی از آمار تجارت اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EEU) ناپدید شود، چرا که کشور‌های عضو در حال کاهش استفاده از این ارز در تسویه حساب‌های متقابل هستند.

لاوروف با اشاره به اینکه تجارت بین کشور‌های عضو این اتحادیه به سرعت در حال رشد است، گفت: اکنون زمان آن رسیده که آمار‌ها بر اساس ارز‌های مورد استفاده آن‌ها محاسبه شود.

اتحادیه اقتصادی اوراسیا بر پایه اتحادیه گمرکی روسیه، قزاقستان و بلاروس در سال ۲۰۱۵ تأسیس شد. بعداً ارمنستان و قرقیزستان نیز به آن پیوستند.

لاوروف در کنفرانسی گفت: اتحادیه اقتصادی اوراسیا یکی از پویاترین انجمن‌های منطقه‌ای و در حال توسعه است. تقریباً ۱۸۵ میلیون مصرف کننده را متحد می‌کند و کل درآمد ناخالص آن بیش از ۲ تریلیون دلار است.

وی افزود: اگرچه زمان آن فرا رسیده که به محاسبه آمار به ارز‌های دیگر روی بیاوریم، اما تاکنون از روی عادت به دلار حساب کرده‌ایم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
درآمد روسیه در ماه نوامبر کاهش یافت
براساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی؛

درآمد روسیه در ماه نوامبر کاهش یافت

به پایین ترین میزان دو ماه گذشته رسید؛

سقوط روبل روسیه مقابل دلار

ارسال نظر