بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵
سقوط بیت کوین به پایین ترین سطح خود
با ادامه روند کاهشی ارزش سهام، بیت‌کوین به پایین‌ترین سطح خود در سه هفته اخیر سقوط کرد؛ بزرگترین ارز دیجیتال در روز سه‌شنبه با ۱.۹ درصد کاهش به ۱۶هزار و ۲۷۷ دلار رسید که پایین‌ترین سطح از ۲۹ نوامبر است.
کد خبر : ۲۶۵۴۵۴

سقوط بیت کوین به پایین ترین سطح خود

بورس نیوز: با ادامه روند کاهشی ارزش سهام، بیت‌کوین به پایین‌ترین سطح خود در سه هفته اخیر سقوط کرد؛ بزرگترین ارز دیجیتال در روز سه‌شنبه با ۱.۹ درصد کاهش به ۱۶هزار و ۲۷۷ دلار رسید که پایین‌ترین سطح از ۲۹ نوامبر است.

کیتی استاکتون، بنیانگذار شرکت فیرلید استراتژیز (Fairlead Strategies) گفت: «انتظار داریم در هفته‌های آینده، پس از آزمایش ناموفق سطوح در محدوده ۱۷هزار تا ۱۸هزار دلار، پایین‌ترین سطح نوامبر، نزدیک به ۱۵هزار و۶۰۰ دلار، دوباره آزمایش شود و در نهایت بیت‌کوین به پایین‌ترین سطح و افزایش ریسک برای حمایت بلندمدت نزدیک به ۱۳هزار و ۹۰۰ دلار برسد».

ارز‌های رمزپایه پس از رسیدن به بالاترین رکورد در اواخر سال گذشته، سال ۲۰۲۲ سختی را پشت سر گذاشتند که تحت تاثیر همه چیز از تشدید سیاست فدرال رزرو گرفته تا انفجار اکوسیستم ترا/لونا، صندوق‌های تامینی Three Arrows Capital و صرافی اف تی ایکس قرار گرفتند. آن‌ها چند سالی است که ارتباط زیادی با سهام ایالات‌متحده دارند که شان فارل، استراتژیست دارایی دیجیتال فاند استرت (Fundstrat) در یادداشتی نوشت: «این موارد دلیلی برای کاهش ارز‌های دیجیتال در روز دوشنبه بود».

به گفته صرافی بیتفینکس، معامله‌گران همچنین ممکن است نیازمند مراقبت از موقعیت‌هایی باشند که در معاملات فصل تعطیلات پیش می‌آید.

تحلیلگران صرافی بیتفینکس در گزارشی اظهار کردند: «با نزدیک شدن به پایان سال، بسیاری از شرکت‌ها و معامله‌گران استراحت می‌کنند، اما با توجه به کاهش حجم معاملات و نقدینگی، کاهش سرعت در فعالیت‌های تجاری خطر نوسانات بیشتری پیش روی خواهد بود.» این موضوع در بازه‌های زمانی پایین‌تر مشهود است حتی اگر قیمت بازه زمانی بالاتر در محدوده ۱۶هزار تا ۱۸هزار دلار باشد.

مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی در حال حاضر ۸۱۰.۲۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۳۰ درصد بیشتر شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر