بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
صندوق سهامی انار بازدهی بالاتر از شاخص کسب کرد
بررسی عملکرد یکسال گذشته صندوق‌ سهامی انار نشان از آلفای مثبت این صندوق نسبت به شاخص دارد.
کد خبر : ۲۶۵۵۲۵

صندوق سهامی انار بازدهی بالاتر از شاخص کسب کرد

بورس نیوز:

صندوق سهامی و قابل معامله ETF انار از محصولات مشاور سرمایه‌‌گذاری ترنج است که آذر سال ۱۴۰۰ پذیره‌نویسی شده است. این صندوق سهامی در عملکرد یکساله همواره بازدهی بالاتر یا آلفای مثبت نسبت به شاخص بورس داشته است.

آلفا یا همان «بازده فعال» ، بازده مازاد یک صندوق را نسبت به شاخص بورس نشان می‌دهد. اگر آلفا برابر با یک باشد یعنی آن صندوق ۱٪ عملکرد بهتری نسبت به شاخص داشته است. آمار نشان می‌دهد صندوق انار در بازه ۳ ماهه ۵.۵۲% و ۶ ماهه ۷.۷۵% نسبت به شاخص کل بورس آلفای مثبت داشته است.

عملکرد صندوق سهامی انار در روزهای صعودی بازار نیز قابل توجه بوده و اغلب بیشترین بازدهی را در میان صندوق‌های سهامی داشته است، به عنوان مثال از ۲۱ تا ۲۳ آذرماه طی سه روز  این صندوق حدود 9.3 درصد بازدهی داشته است، این درحالی است که صندوق‌های درآمدثابت یا سپرده‌های بانکی ماهانه حدود ۱.۵ الی ۲ درصد بازدهی دارند.

صندوق سهامی انار ۶۲۴ میلیارد ریال دارایی تحت مدیریت دارد که این حجم انعطاف پذیری بالایی برای این صندوق فراهم می‌کند و می‌تواند به سرعت ترکیب دارایی خود را بسته به شرایط بازار تغییر دهد. همچنین صندوق انار با یک تیم حرفه‌ای تمامی صنایع موجود در بازار را تحلیل می‌کند و ترکیب بهینه‌ای از سهم‌های بنیادی بازار را انتخاب می‌نمایند.

تمرکز اصلی پرتفوی انار بر سهم‌های شاخص‌ساز و بنیادی بازار است که معمولا بهترین انتخاب سرمایه گذاری در بلندمدت هستند. یکی از مهمترین ویژگی های پرتفوی صندوق انار، استقرار سیستم فعال مدیریت ریسک بر روی سبد دارایی های انار است که همواره ریسک پرتفو را در کنترل مدیر سرمایه گذاری قرار خواهد داد.

صندوق‌ سرمایه‌گذاری ابزار غیرمستقیم فعالیت در بورس است، افراد به جای اینکه با سرمایه خود سهام‌ خریداری کنند، واحد‌های این صندوق‌ها را خریداری می‌کنند و مدیران صندوق‌ها که افراد با دانش و تجربه بورسی می‌باشند، با سرمایه‌های جمع شده در صندوق سهام خرید و فروش کرده و بازدهی کسب می‌کنند.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری براساس ریسک و نوع دارایی به انواع سهامی، مختلط، درآمدثابت و کالایی تقسیم می‌شود. صندوق‌های سهامی ریسک بالا، مختلط متوسط و درآمدثابت کم ریسک با سود متوسط سالانه ۱۸ الی ۲۵ درصد می‌باشد.

صندوق‌های سهامی ریسک و بازدهی بالایی برای سرمایه‌گذاری دارند، در شرایط صعودی بازار صندوق‌های سهامی بالاترین بازدهی را کسب می‌کنند، البته در شرایط نزولی نیز این صندوق‌ها بیشتر افت می‌کنند. در بلند مدت معمولا بادزهی صندوق‌های سهامی بالاتر از بازدهی در میان سایر صندوق‌های سرمایه‌گذاری و حتی بازارهایی مانند ارز، طلا، مسکن و... می‌باشد.

علاقه مندان جهت سرمایه‌گذاری و دریافت مشاوره رایگان می‌توانند به صفحه صندوق سهامی انار مراجعه کنند.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کدام گروه ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟
فعالان بازار سرمایه برای هفته جاری پیش‌بینی کردند:

کدام گروه ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟

ارسال نظر