بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶
تجدید ارزیابی سرمایه­‌گذاری­‌های بانک آینده؛ انتخاب یا ضرورت؟
اهمیت روزافزون شفافیت اطلاعات در تصمیم­گیری ناظران و سرمایه‌گذاران، نقش بهبود گزارشگری بنگاه­‌های اقتصادی را دوچندان می‌کند؛ که این امر، کشف ارزش ذاتی سرمایه­‌گذاری­‌ها را به طور محسوسی متأثر می­‌سازد.
کد خبر : ۲۶۵۶۱۰

تجدید ارزیابی سرمایه­‌گذاری­‌های بانک آینده؛ انتخاب یا ضرورت؟

به بیانی می­‌توان گفت که هر بنگاه­ اقتصادی دارای ارزشی پنهانی است که با توجه به پایین بودن سطح کارایی اطلاعاتی بازار سرمایه و عدم تقارن اطلاعاتی در بین ذینفعان، آشکار ساختن آن اهمیت می­‌یابد؛ که این مهم، در خصوص بانک­‌ها؛ به عنوان بزرگ‌ترین واسطه‌­های اقتصادی کشور دارای نقشی، به مراتب، توانمندتر می‌­باشد.

در جمع اعضای صنعت بانکی کشور، بانک آینده به واسطه ارزشمند بودن دارایی‌های خود، به ویژه، در بخش سرمایه­‌گذاری‌­ها، نیازمند شفافیت افزون‌تر، وضعیت مالی، در گزارشگری مالی خود است.

چرا که، با بررسی صورت­‌های مالی بانک مذکور، در بخش­‌های تسهیلات وتعهدات کلان و سرمایه­‌گذاری‌­ها، به راحتی می‌­توان به بهای تمام شده پروژه‌­های عمرانی در دست احداث شرکت­‌های این بانک خصوصی بزرگ دست پیدا کرد. به این صورت­ که، منابع سپرده‌­گذاران، تحت تأثیر شرایط ادغامی تأسیس بانک، صرف پروژه­‌های ملی و شهری فاخری همچون بازار بزرگ ایران، مجتمع چند منظوره فرمانیه، هتل روتانای مشهد، پروژه مشهد مال و ... شده است؛ که ویژگی اصلی و مشترک جملگی آنها، انحصار ملی و بین‌­المللی در جانمایی جغرافیایی، نوع معماری و کیفیت مصالح ساختمانی به کار گرفته شده در آن‌ها می­‌باشد.

به طوری­ که متخصصان حوزه ساخت و ساز را در مواجهه با ارزشگذاری واقعی آن‌ها با چالش روبرو نموده است. با این وصف، مدیران بانک آینده، طی اعلام مکتوب در سامانه اطلاع­‌رسانی کدال، اعلام نمودند اقدامات لازم به منظور افزایش سرمایه بانک، از محل تجدید ارزیابی سرمایه­‌گذاری­ها در جریان می­‌باشد؛ که پیام­‌آور مثبتی برای سهامداران بانک و حتی صنعت بانکی کشور است.

بانک آینده، اخیراً، ارزش جاری کارشناسی شده دارایی­های فیزیکی بازار بزرگ ایران (ایران مال) و هتل روتانای مشهد مقدس، به عنوان بخشی از پروژه­های عمرانی شرکت­های زیر مجموعه خود را، به ترتیب، به مبالغ ۱.۹۳۱.۶۶۰ میلیارد ریال و ۲۱۵.۰۰۰ میلیارد ریال افشا کرده است. در حالی­ که، ارزش دفتری کل سرمایه­‌گذاری‌های بانک در صورت­‌های مالی منتهی به پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۱، مبلغ ۸۰۸.۰۰۰ میلیارد ریال افشا شده است.

بر اساس پیش­‌بینی کارشناسان بازار سرمایه، فزونی ارزش جاری سرمایه­‌گذاری‌­های پروژه‌­محور بانک آینده، موجبات بهبود قابل توجه حقوق مالکانه و شفاف نمودن استحکام ساختار مالی آن را فراهم می­‌کند.

با این وصف، هیأت مدیره این بانک پیشرو در حوزه تکمیل پروژه­‌های عمرانی ملی، پیشنهاد‌های مثبتی را در مجمع عمومی فوق­‌العاده صاحبان سهام بانک برای افزایش سرمایه خواهد داشت. / ارسالی

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
جلال جعفری
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
باسلام به روح پور فتوح امام راحل و شهدای گرانقدر جمهوری اسلامی عزیزمان . بانک آینده بی رحم تمرین بانک در برخورد با کارکنانش که ده سال به امر بازاریابی و جمع کردن منابع برای پروژه های عمرانی به هیئت مدیرها کمک کرده اند می‌باشد . و حالا که منابع کافی برای پروژه هایش را بدست آورده کارکنان 10ساله خود را به عناوین مختلف بیرون میکند خود من جلال جعفری با کد پرسنلی 15003 و کدملی 3621535616 به مدت ده سال صبح و شب به دنبال بازاریابی و تبلیغ خدمات بانک خوبمان بودم .و هیچگاه نگذاشتم حق بانک را کسی بخوره و با جون دل کار میکردم .بخاطر اینکه دست چند نفر دزد را کوتاه کردم .و آن دزد ها پارتی بازی کردن ؤ موضوع را به سمت مریضی و داروهای مصرفیم سوق دادن و مدیران را به اشتباه انداختن و موضوع پولشویی و دزدی خود را پوشاندن .وبا این کار باعث شدن من از کارم اخراج شوم و یک خانواده که منافع بانک آینده برایشان مهم بود الان آواره خیابان شوند و نتوانند هزینه های ابتدای زندگی خود را داشته باشند .من زحمات زیادی برای جذب منابع بانک که العان دارد کشیده ام و چندین تقدیر نامه از مدیریت بازاریابی وامورشعب آقای داریوش رشیدی گرفته ام که گویای صحت زحمات من است . در خصوص اتفاق پیش آمده حاضر به توضیح در حضور هیئت مدیره محترم بانک و مراجع ذی صلاح می‌باشم . جلال جعفری 09151401822 با امید برای سربلندی بانک آینده..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳
خدا خیرتون بده که پول ما تو بانکتون با این تورم شد هیچ
سهند
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰
بانک آینده وهربانک دیگردرکشورما،سودهای کلانش رابه اطرافیان خودمیدهد،وبخش دیگرش راهم به سفارش مدیران ونمایندگان به عده ای ازمسولین تعلق میگیرد،قشرضعیف،کدام بانگ وام داده تاحالا،،؟