بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۱
فعالان بازار سرمایه برای هفته آتی پیش‌بینی کردند:

کدام گروه‌ها پیشتازان هفته پیش رو خواهند بود؟

کدام گروه‌ها پیشتازان هفته پیش رو خواهند بود؟
برای پیش‌بینی هفته آتی، به سراغ کارشناسان رفته‌ایم تا نظر آن‌ها را در خصوص بازار سرمایه و وضعیت بورس تهران طی هفته پیش‌رو جویا شویم
کد خبر : ۲۶۵۷۳۲

بورس‌نیوز:

 

به گزارش بورس نیوز، در نظرسنجی این هفته از 10 فعال بازار سرمایه، غالبا امید به توازن بازار داشتند و امیدوار به آنکه بازار سرمایه هفته پیشرو را در وضعیت افزایشی به پایان رساند. بسیاری از کارشناسان عوامل تاثیر گذار بر بازار را افزایش نرخ دلار و اخبار منتشر شده از بودجه می‌دانند.

این کارشناسان صنایع پیشروی بازار را عمدتاً خودرو، بانکی‌ها و فراکابی‌ها عنوان کردند و باید دید که آیا تا پایان هفته نظر این کارشناسان، رنگ‌وبوی واقعیت را خواهد گرفت یا خیر!


کدام گروه‌ها پیشتازان هفته پیش رو خواهند بود؟

احسان خاتونی: با توجه به تغییر روند مثبت، بازار سهام این هفته را نیز می تواند پرقدرت دنبال کند منتها به دلیل ابهاماتی که در خصوص مبنای محاسباتی نرخ ارز صادراتی ها پیش آمده است احتمالاً در روزهای ابتدایی هفته نویزهایی در معاملات داریم که بیش از همه بر نمادهای بزرگ و صادرات محور تاثیرگذار است. اگر بازار نتواند بر این نویزها فائق آید، به احتمال زیاد بار دیگر به سمت سهام کوچک و متوسط سوق داده خواهد شد. 

محمد خادمی: رشد دلار به عنوان موثرترین درایور بازار


پیام الیاس کردی: بازار با دقت به نرخ دلار توجه میکند و براش مهمه


هابیل خاوری:
اگر شاخص کل در تایم سه ماهه را نگاهی بیندازیم متوجه یک سری مسائل خواهیم شد که حائز اهیمت است
بنظر بنده رشد بازار ابتدا متاثر از تورم و سپس رشد دلار است.

شدت رشد دلار در چند روز اخیر گزینه تکنیکالی زیگزاگ رو برای چارت شاخص کل منطقی تر میکنه.تا اینجای کار،بازار از تورم گذشته عقب تر هست و هنوز خودشو به موج تورمی قبلی نرسونده قطار رشد دلار مجدد حرکت کرده و بنظرم نهایت مسیر این قطار سریع السیر حوالی ۴۸ باشد.بنظر من اگر دلار بالای 40 تومان نمونه سناریو های اصلاحی مجدد به سراغ شاخص خواهند امد و کاملا هم منطقیه.ولی اگر بالای 40 تومان بمونه گزینه زیگزاگ و تارگت 2،100،000 برای زیگزاگ اول منطقیه و کاملا در دسترس است، ولی متاسفانه این رشد سبد سهومداران متضرر سال ۹۹ رو سربسر نخواهد کرد.هر چقدر از دلار 40 تومانی هم بالاتر بره انتظار یک الگوی ترکیبی در موج اخیر بزرگتر را باید داشته باشیم. از نظر زمانی بازار میتونه تا 2سال دیگه بصورت نوسانی رشد کنه و از نظر قیمتی 2،700،000 و 3،185،000 سطوح منطقی تارگت برای موج اخیر خواهند بود و چنانچه سرعت تورم زیاد باشد حداکثر تا 4،000،000واحد میتواند رشد داشته باشد.

 

نوید سالک: با توجه به رشد شدید دلار و طلا . همچنین روند رشد هفته گذشته شاخص

 

احسان خورشیدی: با توجه به ارزش معاملات در هفته گذشته احتمال میرود بازار متعادل مثبتی تجربه کنیم

 

واجد رضایی: هرچند رشدهای اخیر بازار منطقی بوده است و بازار پتانسیل رشد بیشتر را باتوجه به رشد نرخ ارز دارد، اما بازار ها بعد از یک رشد شارپ نیازمند استراحت اند بنابراین احتمالا هفته آینده بازار آرامی خواهیم داشت. به علاوه تحلیل های تکنیکال نشان می دهند که شاخص کل و قیمت عموم سهم ها به اهداف اول قیمتی رسیده اند. 

 

ندا کریمی: جا ماندن بازار سهام،از سایر بازارها
رشد قیمت ها جهانی


سمیه صفری: 
با توجه به تغییرات در ریاست بانک مرکزی و ایجاد جو مبنی برکاهش دستوری نرخ ارز، بازار هفته را با جو منفی آغاز خواهد کرد و احتمالا سهامداران در بسیاری از سهام و صنایع صادرات محور مخصوصا برهی پتروشیمی ها که رشد خوبی هم داشته اند فروشنده باشند. 
همچنان و با ادامه روند عرضه خودرو در بورس کالا انتظار می رود که میزان تقاضا برای برخی نماد خودرویی و قطعه سازان قابل توجه باشد. 
دیگر صنعت مورد توجه بازار هم میتواند گروه پالایشی باشد. عدم از دست رفتن سطح ۸۰ دلار نفت برنت همچنان سهامداری در این صنعت را توجیه می کند. 


الناز جمالی: 
باتوجه به روند معاملاتی هفته اول زمستان ۱۴۰۱ و ورود پول حقیقی بعد از مدت به بازار سهم و با توجه به عقب ماندنی بازار سهام از تورم و گرانی حاکم شده در کنار رکورد زنی قیمت ها و دلار می توان انتظار روندی مثبت و پر تقاضا را داشته باشیم 

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
فعالان بازار سرمایه برای هفته آتی پیش‌بینی کردند:

کدام گروه‌ها پیشتازان هفته پیش رو خواهند بود؟

کدام گروه‌ها پیشتازان هفته پیش رو خواهند بود؟
فعالان بازار سرمایه برای هفته آتی پیش‌بینی کردند:

کدام گروه‌ها پیشتازان هفته پیش رو خواهند بود؟

کدام گروه ها پیشتازان هفته پیش رو خواهند بود؟
فعالان بازار سرمایه برای هفته آتی پیش‌بینی کردند:

کدام گروه ها پیشتازان هفته پیش رو خواهند بود؟

ارسال نظر
نظرات بینندگان
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸
همانطور که قابل پیش بینی بود ،بازار اول هفته منفی شروع شد. واکنش بعدی بازار احتمالا تابع نرخ ارز خواهد شد. حرکت بدون مقدمه دستوری در نرخ ارز نیما تا رسیدن به شرایط تعادل رنگی قرمز به بازار خواهد زد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۹
باتوجه به نرخ دلار وتورم ۵۰ درصدی د ماه گذشته شاخص بطور حتم رقم ۳/۰۰۰/۰۰۰ واحد رو رد خواهد کرد تا با تورم و ارز والا یکی بشه