بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۶
همراه اول در جدیدترین گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در شاخص‌های متعددی جایگاه برتر را از آن خود کرده است.
کد خبر : ۲۶۷۰۶۶

برتری همراه اول در بیشتر شاخص‌های اینترنت همراه

به گزارش بورس نیوز، در بخش سرعت انتقال داده مشترکین در نسل ۳، همراه اول با متوسط سرعت ۴.۸ مگابیت بر ثانیه اول، ایرانسل با ۲.۹۴ مگابیت بر ثانیه و رایتل با متوسط سرعت ۲.۷۵ مگابیت بر ثانیه، بافاصله پس از همراه اول قرار دارند.


این اختلاف در نسل بعدی ارتباطات یعنی نسل چهارم نیز مشهود است. چراکه متوسط سرعت اینترنت همراه در اپراتور اول ۱۹.۲۹ مگابیت بر ثانیه است. این درحالی است که سرعت رایتل حداقل ۲۵ درصد کمتر از همراه اول است و ایرانسل نیز با متوسط سرعت ۱۸.۷۷ مگابیت بر ثانیه، پس از اپراتور اول قرار دارد.

درخصوص کیفیت خدمات دیتا نیز باید به این نکته اشاره کرد که قطعی همراه اول نسبت به دو اپراتور دیگر به مراتب کمتر است. متوسط نرخ قطعی همراه اول در سرویس‌های ۳G و ۴G به‌ترتیب ۰.۱۵ درصد و ۰.۲۵ درصد است. این آمار درخصوص ایرانسل در سرویس‌های ۳G و ۴G هر دو برابر با ۰.۱۸ درصد است. رایتل نیز نرخ قطعی بالایی دارد، به‌طوری‌که در سرویس‌های ۳G و ۴G به ترتیب ۰.۴۱ و ۰.۴۲ درصد ثبت شده است.


یکی دیگر از شاخص‌های مهم، تعداد سایت‌های فیزیکی فعال شبکه ۴G است. در این بخش همراه اول ۱۸ هزار و ۳۲۵ سایت، ایرانسل ۱۶ هزار و ۲۵۴ سایت و رایتل نیز فقط دو هزار و ۳۸۳ سایت فعال دارد. بررسی همین آمار نشان می‌دهد دست برتر در بخش توسعه فناوری نسل چهارم ارتباطات همراه با اپراتور اول است.


در بخش سهم بازار مشترکین پهن‌باند سیار تاکنون ۹۲ میلیون و ۵۲۷ هزار و ۵۴۵ مشترک از خدمات ۴G استفاده می‌کنند و ۹ میلیون و ۸۴۶ هزار و ۱۰۶ نفر نیز مشترک ۳G هستند. از این تعداد همراه اول سهم بیشتری را به خود اختصاص داده است؛ به‌طوری‌که ۵۳ درصد مشترکان پهن‌باند متعلق به اپراتور اول و الباقی مشترکا مربوط به ایرانسل و رایتل است.


در شاخص پوشش جمعیتی نیز همراه اول در تمام فناوری‌ها اعم از نسل دو، سه و چهار در مجموع بیشترین سطح پوشش را به‌خود اختصاص داده است

اشتراک گذاری :
ارسال نظر