بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴
FCoin، که زمانی از صرافی‌های فوق‌العاده کریپتو بود، سال ۲۰۲۰ اعلام کرد قادر به بازیابی ۷۰۰۰ تا ۱۳۰۰۰ بیت‌کوین نیست و این بیت‌کوین‌ها از دست رفتند.
کد خبر : ۲۶۷۲۱۳

حفاظت از دارایی‌های کاربران و حفظ رکورد صفر مشکل امنیتی: رویکرد کوینکس به امنیت کریپتو

به گزارش بورس نیوز، FCoin، که زمانی از صرافی‌های فوق‌العاده کریپتو بود، سال ۲۰۲۰ اعلام کرد قادر به بازیابی ۷۰۰۰ تا ۱۳۰۰۰ بیت‌کوین نیست و این بیت‌کوین‌ها از دست رفتند. در همان سال، کوکوین دچار بحرانی امنیتی شد و طی حمله‌ای بزرگ تقریباً ۲۷۵ میلیون دلار خسارت دید. صرافی اف‌تی‌ایکس، دومین پلتفرم بزرگ معاملات کریپتو در جهان، سال ۲۰۲۲ طی چند روز سقوط کرد.

سقوط اف‌تی‌ایکس ضربه سختی بر کل صنعت کریپتو زد. طبق داده‌های آژانس تحلیل درون زنجیره‌ای کریپتوکوآنت، سرمایه‌گذاران کریپتو هفت روز پس از سقوط اف‌تی‌ایکس بیش از ۸ میلیارد دلار از دارایی‌هایشان را از صرافی‌های متمرکز خارج کردند. این سقوط هم سرمایه‌گذاران خرد و هم سرمایه‌گذاران نهادی را نسبت به صرافی‌های متمرکز و کل صنعت کریپتو مردد کرد و بسیاری از کاربران کریپتو نمی‌فهمیدند که چرا این صرافی، که در اوج فعالیتش بود، یک‌شبه سقوط کرده است.

هک و سوءاستفاده از دارایی‌ها دو دلیل اصلی ورشکستگی پلتفرم‌های معاملاتی معروف در سال‌های اخیر بوده‌اند. برای مثال، دلیل ورشکستگی صرافی اف‌تی‌ایکس سوءاستفاده از دارایی‌های کاربران بود. پلتفرم‌های معاملاتی کریپتو اساساً به دلیل ناایمن بودن روش نگهداری دارایی‌های کاربران ورشکست می‌شوند. سقوط اف‌تی‌ایکس اعتمادمان به صرافی‌های متمرکز را تضعیف کرد. صرافی‌های متمرکز، با توجه به حجم روبه رشد معاملات صرافی‌های غیرمتمرکز، باید اقداماتی در جهت احیای بازار رو به انحطاط کریپتو انجام دهند.

کوینکس اولین پلتفرم معاملات کریپتو است که از روش حسابرسی «درخت مرکل» برای افشای گواهی ذخایرش در دسامبر ۲۰۲۲ استفاده کرد. اثبات ذخایر روشی برای حسابرسی دارایی‌ها و بررسی وجود دارایی‌های زنجیره‌ای کافی پشتوانه دارایی‌های دفتری کاربران هر پلتفرم است و کوینکس از درخت مرکل برای اثبات نسبت ذخیره ۱۰۰ درصدی‌اش استفاده می‌کند.

کوینکس از بدو شروع به کارش در سال ۲۰۱۷ به وعده‌اش مبنی بر حفظ نسبت ذخیره ۱۰۰ درصدی عمل کرده است. این صرافی امن و شفاف از دارایی‌های کاربرانش هرگز سوءاستفاده نمی‌کند و کلیه درخواست‌های برداشتشان سریعا پردازش می‌شوند. بعلاوه، کوینکس برای حافظت از دارایی کاربرانش اقدامات جامعی انجام می‌دهد، از جمله ارائه موتور تطبیق معاملات با سرعت بالا، نظارت بر تغییر غیرعادی آدرس IP، اعلان ورود به سیستم، هشدار بلادرنگ تغییرات در دارایی‌ها، تأیید برداشت چندلایه‌ای، مجوز‌های API، احراز هویت دومرحله‌ای (۲FA)، و احراز هویت با نام واقعی.

کوینکس رکورد صفر مشکل امنیتی خود را حفظ کرده است و سیستم بسیار پایدارش با اقداماتی جامع محافظت می‌شود و ایمنی و امنیت دارایی‌های کاربرانش را تامین می‌کند. کوینکس طی پنج سال گذشته اقداماتی واقعی برای محافظت همه جنبه از دارایی‌های کاربرانش انجام داده است. بعلاوه در شرایط آشفتگی بازار نیز در برابر آزمایش‌ها و چالش‌های بازار مقاومت کرده است.

همچنین کوینکس برنامه «پاداش به گزارش تهدیدات و آسیب‌پذیری‌های امنیتی» را برای بهبود امنیت دارایی‌ها و توان کنترل ریسک منتشر کرد تا کاربران بیشتری تشویق به شناسایی و ارسال آسیب‌پذیری‌های امنیتی و حفظ امنیت این صرافی شوند. به‌طور دقیق‌تر، این برنامه آسیب‌پذیری‌های بالقوه را با توجه به نوع تهدید به سه سطح تقسیم می‌کند و تا ۱۰۰۰۰ تتر به شرکت‌کنندگان در این برنامه پاداش می‌دهد.

حفاظت از دارایی‌های کاربران و حفظ رکورد صفر مشکل امنیتی: رویکرد کوینکس به امنیت کریپتو

کوینکس حین راه‌اندازی «برنامه پاداش امنیتی» گفت که امنیت محصولات و کسب‌وکارهایش در اولویت کارهایش قرار دارد و قول داد کارمندان کوینکس تمام مشکلات ارسالی را پیگیری و تجزیه‌وتحلیل کنند و پاسخگو باشند. همچنین تشویق به افشای مسئولانه و رسیدگی به آسیب‌پذیری‌ها کرد و گفت از هکر‌های کلاه‌سفید حافظ منافع کاربران و یاریگر کوینکس برای افزایش عملکرد امنیتی‌اش قدردانی خواهد کرد. کوینکس به کمک این برنامه، علاوه بر محافظت از وجوه کاربران و انجام معاملات کریپتوی ایمن و مطمئن، امیدوار است همراه با کاربران پلتفرم امن‌تری ایجاد کند.

بازار کریپتو سال گذشته بی‌ثبات و شاهد تداوم خروج سرمایه و کاربران بود. بااین‌حال، کوینکس سعی کرد با ارتقای محصولات و خدماتش از دارایی‌های کاربران محافظت کند، تجربه معاملاتی‌شان را بهبود ببخشد، و اعتماد به بازار کریپتو را احیا کند.

هرچند صرافی‌های غیرمتمرکز هنوز نتوانسته‌اند از صرافی‌های متمرکز پیشی بگیرند، ولی کوینکس به‌خوبی می‌داند که ایجاد محیط معاملاتی امن‌تر، قابل‌اعتمادتر و کاربرپسند تنها راه عبور آرام از میان خرس‌ها و گاو‌ها است. تلاش‌های کوینکس همچون پرتوی امیدی برای اطمینان بخشی به کاربران کریپتو، که نوسانات مکرر بازار را پشت سر گذاشته‌اند، است. در همین حال، کوینکس به تلاشش برای تکمیل محصولات و خدماتش، ثبات در سطح سیستمش و امنیت دارایی‌هایش ادامه می‌دهد و نیرویش را برای حضور در روند گاوی بعدی بازار کریپتو جمع می‌کند.

رپورتاژ

اشتراک گذاری :
ارسال نظر