بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶
رییس اداره کل نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمایه‌ای:

مهلت استفاده از حق تقدم به یک ماه کاهش می یابد

مهلت استفاده از حق تقدم به یک ماه کاهش می یابد
رییس اداره کل نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمایه ای گفت: در روش جدید افزایش سرمایه پیشنهاد ما این است که شرکت‌ها یک ماه فرصت افزایش سرمایه دارند و یک ماه هم امکان تمدید آن را دارند.
کد خبر : ۲۶۷۳۳۱

مدت زمان افزایش به ۲ ماه کاهش می‌یابد

به گزارش بورس نیوز، احمد لطفی، رییس اداره کل نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمایه ای درباره مدت زمان فرایند افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات اظهار کرد: بر اساس مفاد قانون تجارت پس از صدور مجوز افزایش سرمایه، مهلت استفاده از حق تقدم برای سهامداران ۲ ماه است که این مدت یک ماه هم امکان تمدید دارد، اما به منظور کاهش مدت زمان افزایش سرمایه شرکتها پیشنهاد ما این است که این مدت به یک ماه کاهش یابد و یک ماه هم امکان تمدید داشته باشد.

وی با بیان اینکه در پیشنهاد جدید تغییراتی در ثبت حق تقدم‌های فروش نرفته توسط شرکت‌ها هم ایجاد شده، افزود: در حال حاضر شرکت‌ها باید در دو مرحله ثبت افزایش سرمایه و همچنین برای واگذاری حق تقدم‌های فروش نرفته به اداره ثبت مراجعه می‌کردند، اما در پیشنهاد ارائه شده شرکت‌ها تنها در مرحله ثبت افزایش سرمایه به اداره ثبت مراجعه خواهند کرد و مجوز واگذاری حق تقدم فروش نرفته در اختیار سازمان بورس و اوراق بهادار خواهد بود. وی تصریح کرد انجام این تغییرات مستلزم تصویب قوانین پیشنهادی در مجلس می باشد.

 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر