بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
بانک پاسارگاد جوابیه داد؛

پاسخ "وپاسار" در پی انتشار یک خبر

پاسخ
بانک پاسارگاد در پاسخ به خبر درج شده در پایگاه خبری بورس نیوز، جوابیه صادر کرد.
کد خبر : ۲۶۷۶۲۱

پاسخ

به گزارش بورس نیوز، با عنایت به خبر درج شده با کد ۲۶۷۱۱۹ و عنوان "۲۷ درصد کاهش تنها در یک ماه برای "وپاسار" و ذکر نام بانک پاسارگاد در خبر مذکور، مراتب به شرح زیر را برای تنویر افکار عمومی و افزایش آگاهی آحاد جامعه درخصوص فعالیت‌های این بانک به اطلاع می‌رساند:

۱-در خصوص کاهش درآمد تسهیلات نسبت به آذرماه‌۱۴۰۱ بر اساس بخشنامه شماره ۲۲۱۰۰۷/ ۹۹ مورخ۱۴۰۱/۰۷/۱۰ شناسایی درآمد تسهیلات عقود مبادله‌ای در سررسید اقساط تسهیلات محقق خواهد گردید. همچنین در خصوص تسهیلات مشارکت مدنی نیز در صورت انتقال سهم‌الشرکه بانک به مشتری به میزان واگذاری، شناسایی سود تسهیلات امکان‌پذیر می‌باشد؛ لذا بررسی و مقایسه ماهانه سود تسهیلات و انتظار روند یکسان در طی دوره مالی، تحلیلی دقیق و درست مبتنی بر بخشنامه‌های صادره بانک مرکزی ج. ا. ا نخواهد بود.

۲-کاهش ۹۹‌درصدی درآمد سرمایه‌گذاری‌های اشاره شده نیز، همان‌گونه که مستحضر می‌باشید سود ناشی از سهام شرکت‌هایی همچون مپنا، بورس انرژی، فرابورس و... می‌باشد؛ لذا بر اساس دوره اعلام شرکت و اطلاعیه ثبت شده در کدال بورس مبانی شناسایی این درآمد خواهد بود و انتظار روند منظـم شناسایی درآمـد ناشی از سرمایه گذاری‌ها در طی دوره مالی چندان معقول به نظر نمی‌رسد.

۳-در ارتباط با کاهش درآمد تسهیلات ارزی نیز با عنایت به اینکه تسهیلات مذکور نیز تابع مبانی شناسایی درآمد طی بخشنامه شماره ۲۲۱۰۰۷/ ۹۹ مورخ ۱۰/ ۰۷/ ۱۴۰۱ بانک مرکزی ج. ا. ا می‌باشد. لذا سررسید اقساط تسهیلات مبادله‌ای ارزی و قرارگیری آن‌ها در مقاطع تاریخی متفاوت و همچنین در خصوص تسهیلات مشارکت مدنی ارزی به خصوص تسهیلات مشارکت مدنی ارزی صندوق توسعه ملی وابسته به واگذاری سهم الشرکه بانک به مشتریان و شرایط تعیین شده توسط صندوق توسعه ملی در قرارداد‌های تنظیمی و نظام‌نامه مدون آن خواهد بود؛ لذا این امر موجب می‌گردد تا روند شناسایی درآمد تسهیلات ارزی نیز با روندی ثابت صورت نپذیرد و تحلیل انجام شده چندان قابلیت اتکا نخواهد داشت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر