بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸
در مقایسه با یک ماه گذشته؛

قیمت طلا به بالاترین رقم رسید

قیمت طلا به بالاترین رقم رسید
قیمت هر اونس طلا امروز با ۲.۰۳ درصد افزایش به ۱۸۶۸ دلار و ۲۶ سنت رسید.
کد خبر : ۲۶۸۱۷۵

قیمت طلا به بالاترین رقم رسید

به گزارش بورس نیوز، انتشار اطلاعات بازار اشتغال آمریکا در روز جمعه و احتمال افزایش کمتر از حد انتظار نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا باعث شد قیمت طلا دیروز به بالاترین رقم طی یک ماه گذشته برسد.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۲.۰۳ درصد افزایش به ۱۸۶۸ دلار و ۲۶ سنت رسید.

گزارش وزارت کار آمریکا نشان می‌دهد ۳۱۱ هزار شغل در فوریه در این کشور ایجاد شده که بالاتر از حد انتظار بوده‌است. بدین ترتیب فدرال رزرو نیازی به افزایش شدید نرخ بهره ندارد.
انتظار می‌رفت فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در اجلاس آینده که در ۲۲ مارس برگزار می‌شود ۵۰ واحد افزایش دهد، اما حالا پیش‌بینی می‌شود این رقم تا ۲۵ درصد پایین بیاید.

با وجود افزایش لیست حقوق‌بگیران در بخش غیرکشاورزی آمریکا در ماه فوریه، نرخ بیکاری بالاتر بوده و دستمزد‌ها هم پایین‌تر از حد انتظار بوده‌اند؛ بنابراین هنوز مشخص نیست فدرال رزرو چه تصمیمی برای افزایش نرخ بهره بگیرد.

بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگه‌داری طلا را به‌عنوان یک سرمایه غیر سود افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

شاخص قیمت مصرف‌کننده در آمریکا تا پایان بهار سال گذشته میلادی به اوج ۹.۱ درصد رسیده بود که بالاترین رقم طی ۴۰ سال گذشته را نشان می‌داد. این رقم تا ۶.۴ درصد در ژانویه پایین آمده، اما هنوز هم بسیار بالاتر از هدف ۲ درصدی بانک مرکزی قرار دارد؛ بنابراین احتمالاً فدرال رزرو به سیاست‌های سخت‌گیرانه خود جهت مهار تورم ادامه می‌دهد.

بالا رفتن ارزش دلار هم خرید طلا را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا گران کرده‌است.

در میان سایر فلزات گران‌بها، قیمت نقره با ۱.۶۹ درصد افزایش به ۲۰ دلار و ۵۱ سنت رسید و پلاتین با ۱.۷۳ درصد افزایش ۹۶۴ دلار و ۸۸ سنت معامله می‌شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر