بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸
ترند‌های وب ۳: کارآفرینان، کارمندان و سفته‌بازان
همچنان که مفهوم وب ۳ محبوبیت کسب می‌کند، تعداد بیشتری از افراد به نقش بی‌بدیل فن‌آوری رمزارز در توسعة آیندة اینترنت پی می‌برند.
کد خبر : ۲۶۸۲۸۶

ترند‌های وب ۳: کارآفرینان، کارمندان و سفته‌بازان

به گزارش بورس نیوز، همچنان که مفهوم وب ۳ محبوبیت کسب می‌کند، تعداد بیشتری از افراد به نقش بی‌بدیل فن‌آوری رمزارز در توسعة آیندة اینترنت پی می‌برند. اگرچه وب ۳ هنوز در مرحلة شکوفایی خود به‌سر می‌برد، قابلیت‌های فنی‌اش آن را به مدینة فاضله‌ای برای کاربران اینترنت تبدیل کرده است: وب ۳ با استفاده از فن‌آوری رمزارز وب ۲ را بازسازی کرده، کنترل کامل کاربران روی هویت و اطلاعات خودشان را ممکن می‌سازد. در دنیای وب ۳ کاربران با شکستن انحصار غول‌های اینترنتی قدیمی، عنان کار خود را خودشان به‌دست گرفته‌اند.

با وجود اینکه وب ۳ دائماً مورد تردید قرار می‌گیرد، بازار رمزارز شاهد تعداد بی‌شماری از اپلیکیشن‌های جدید با محوریت وب ۳ است. به علاوه، دنیای وب ۳ بسیاری از کارآفرینان، کارمندان و سفته‌بازان را جذب کرده است. بیایید امروز بررسی کنیم این افراد در وب ۳ دنبال چه می‌گردند.

۱ ـ کارآفرینان به‌منظور ایجاد یک منبع تغذیه [مالی]برای کسب و کار‌های نوپا از وب ۳ استقبال می‌کنند

در پِی انتشار مجموعه‌ای از علائم سازگار با رمز ارز توسط هنگ‌کنگ، تعداد بیشتر و بیشتری از کارآفرینان توجه‌شان را به این شهر معطوف کردند. هنگ‌کنگ، از سال ۲۰۲۲ شماری از خط مشی‌های رمزارز از جمله: بیانیة خط مشی توسعة دارایی‌های مجازی در هنگ‌کنگ و نتایج دستورجلسة دارایی‌های رمزارز و استیبل کوین را اجرایی کرده است. همچنین، یک هاب وب ۳ در شهر دایر شده و مبلغ ۵۰ میلیون دلار هنگ‌کنگ به حمایت از محیط وب ۳ تخصیص یافته است؛ بنابراین واضح است که هنگ‌کنگ از وب ۳ استقبال می‌کند و سخت در تلاش است تا به یکی از مراکز جهانی رمزارز تبدیل شود.

طی سال‌هایی که بازار رمزارز فراز و نشیب‌های خود را تجربه می‌کند، غول‌های رمزارز مانند صرافی‌های FTX و BitMEX از هنگ‌کنگ ظهور کردند. اگرچه، به دلایل متعدد FTX سقوط کرد و بازار رمزارز هنگ‌کنگ برای مدتی به خواب زمستانی فرو رفت. ولی از سال گذشته، این شهر مجموعة جدیدی از سیاست‌های قدرتمند را اجرایی کرده و دولتِ دوست‌دارِ رمزارز آن نیز از توسعة وب ۳ حمایت می‌کند. در نتیجه، هنگ‌کنگ با فراهم کردن بستر مناسبی برای شرکت‌های نوپا به پایگاه جدیدِ بسیاری از نهاد‌های رمزارز تبدیل شده است. در همین اثنا، تعداد زیادی از کارآفرینان، مجدداً توجه‌شان را به این شهر معطوف می‌کنند. برای مثال، جاستین سان پیشاپیش از نقل مکان خود به هنگ‌کنگ خبر داد.

۲ ـ کارمندان برای اینکه عنان امور را خودشان در دست بگیرند، در وب ۳ ریسک می‌کنند

در وب ۳ بازار دیگر در انحصار غول‌های اینترنتی نیست بلکه بین کاربران شخصی، که دارایی‌های رمزارز خود را کنترل می‌کنند، تقسیم شده است. سرعت بالای ترقی وب ۳ نه‌تن‌ها کارآفرینان، بلکه کارمندان را نیز جذب این حوزه کرده است. در حین اینکه وب ۳ به صعود ادامه می‌دهد؛ مشاغل جدید زیادی مانند توسعه‌دهنده‌ها و مهندسین وب ۳، در صنعت رمزارز ایجاد شده است. بسیاری از کارمندان که مزایای شغل‌های جدید وب ۳ از جمله امکان دورکاری و حقوق نسبتاً خوب برایشان جذاب است، برای فرار از محیط‌های کاری معمولی به وب ۳ هجوم آورده‌اند. از همه مهم‌تر، برخلاف وب ۲ که تحت سلطة غول‌های اینترنتی قدیمی است، در دنیای وب ۳ کاربران صاحب‌اختیار هستند و کارمندان به‌جای خدمت به نهاد‌های متمرکز، برای منافع خودشان سخت تلاش می‌کنند.

شایان ذکر است که توسعه‌دهندگان وب ۳، می‌توانند کارافزار‌های وب ۳ را روی زنجیره‌های عمومی سازگار با TPS بالا و هزینة پایین بسازند. برای نمونه، زنجیرة هوشمند کوینِکس اسمارت چین (CSC) از سال ۲۰۲۲ بر روی توسعة کارافزار‌های وب ۳ متمرکز شده است. CSC، که با ماشین مجازی اِتِریوم (EVM) سازگار است، از مکانیزم اجماعِ اثبات سهام (PoS) استفاده کرده و موجب TPS بالا و هزینة پایین می‌شود. این زنجیره، با هدف ایجاد محیطی توانمند برای توسعه‌دهندگان وب ۳، برای پروژه‌های برجسته در این زمینه پشتیبانی مالی فراهم می‌کند. گذشته از این، CSC با میزبانی هاکاتون جهانی MetaFi برای جذب تعداد بیشتری از پروژه‌های امیدبخش وب ۳ و تسهیل توسعة آن‌ها نیز خود را به یکی از گزینه‌های خوب برای توسعه‌دهندگان وب ۳ تبدیل کرد.

۳ ـ سفته‌بازان برای رسیدن به سود‌های کلان در وب ۳ سرمایه‌گذاری می‌کنند

از بدو پیدایش وب ۳، سفته‌بازی ویژگی لاینفک آن است. احتمال دارد وب ۳ شانسی برای کسب ثروت در اختیار سفته‌بازان قرار دهد، که آن‌ها را از فرش به عرش برساند. اغلب سفته‌بازانِ وب ۳ سرمایه‌گذاران خُرد هستند که می‌خواهند با سرمایه‌گذاری در پروژه‌های وب ۳ سود‌های کلان کسب کنند.

همانطور که همه می‌دانیم، پروژه‌های GameFi با تمرکز بر مدل «بازی کن پول دربیار» یکی از نماد‌های وب ۳ هستند و محبوبیت فوق‌العادة آن‌ها با معرفی وب ۳ به تعداد فزاینده‌ای از مصرف‌کننده‌ها و کاربران معمولی، موجب درخشش وب ۳ در دنیای غیر-رمزارز شده است. به‌علاوه، تعداد زیادی از پروژه‌های GameFi که در پلَتفرم‌های خرید و فروش رمزارز موجودند، پُلی برای وصل کردن اشخاص معمولی به وب ۳ می‌سازند و [از این طریق]یک پایگاه بزرگ کاربر برای وب ۳ به ارمغان می‌آورند.

در دنیای وب ۳، بسیاری از سفته‌باز‌ها بازیکنانی هستند که امیدوارند با ارزان خریدن و گران فروختن سود کسب کنند. به همین دلیل، واقعاً برایشان مهم نیست که وب ۳ حاکمیت داده و تمرکززدایی را تشخیص می‌دهد. در عوض آنچه برای آن‌ها اهمیت دارد این است که آیا وب ۳ می‌تواند با معرفی افسانه‌های جدیدی به بازار در کسب ثروت به آن‌ها کمک کند یا خیر.

صرافی جهانی ارز‌های دیجیتال کوینکس، پروژه‌های گوناگون برجسته و خلاقانه‌ای از GameFi را معرفی کرده تا به معامله گران بیشتری کمک کند که به آسانی روی رمزارز‌ها سرمایه‌گذاری کرده؛ به دنبال بهره‌های بالا باشند. این صرافی، باهدف آسان‌تر کردن خرید و فروش رمزارز، از اصول مشترکی با وب ۳ پیروی می‌کند؛ چرا که قصد دارد خود را از قید و بند‌های مالی مرسوم و انحصار‌های بازار خلاص کرده، بین سرمایه‌گذاران جهانی و فضای رمزارز پلی بسازد و کمک کند افراد بیشتری از مزایای مالی رمزارز استفاده کنند.

لازم به ذکر است که کوینکس، بخش GameFi را برای کمک به کاربران در تشخیص پروژه‌های برتر GameFi طراحی کرده است. با کلیک کردن بر روی تگ‌ها مختلف در صفحة وب [بازار]، کاربر‌ها می‌توانند موضوعات رمزارز مورد علاقة خود را انتخاب و برای کسب سود روی رمزارز‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

ترند‌های وب ۳: کارآفرینان، کارمندان و سفته‌بازان

۴ ـ نتیجه‌گیری

کارآفرینان، کارمندان و سفته‌بازان همگی مؤلفه‌های کلیدی وب ۳ هستند. در دنیای وب ۳، این افراد همان‌هایی هستند که پیوسته برای پیشرفت تلاش می‌کنند. کلید پیشرفت فن‌آوری رمزارز در آینده وب ۳ خواهد بود. باور داریم که وب ۳ به‌زودی نقش بیشتری در رسیدن به کاربران غیر-رمزارز خواهد داشت. افزون بر این، همچنان‌که زیرساخت‌های وب ۳ تحول پیدا می‌کنند، کارافزار‌های وب ۳ بیشتری پدیدار خواهند شد که محیط رمزارز را توانمند می‌کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر