بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸
براساس آمار بانک مرکری اعلام شد؛

رشد ۶ درصدی بخش صنعت

وزیر صمت گفت: بر اساس آمار بانک مرکزی میانگین رشد بخش صنعت در دولت یازدهم و دوازدهم ۲ درصد بوده که در دولت سیزدهم این میانگین ۶.۸ درصد ثبت شد یعنی بیش از سه برابر میانگین در دولت‌های قبل رشد تولید وجود داشته است.
کد خبر : ۲۶۸۳۷۴

رشد ۶ درصدی بخش صنعت

به گزارش بورس نیوز، سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: بر اساس آمار بانک مرکزی میانگین رشد بخش صنعت در دولت یازدهم و دوازدهم ۲ درصد بوده که در دولت سیزدهم این میانگین ۶.۸ درصد ثبت شد یعنی بیش از سه برابر میانگین در دولت‌های قبل رشد تولید وجود داشته است.

وی اضافه کرد: این آمار نشان می‌دهد بخش صنعت هم به تنهایی رشد بالایی داشته و هم در رشد کل اقتصاد کشور سهم قابل توجهی داشته و رتبه نخست را در رشد اقتصادی کل کشور به خود اختصاص داده است.

فاطمی امین با بیان اینکه کل رشد اقتصادی کشور در نه ماهه امسال ۳.۷ درصد ثبت شده گفت: بیشترین سهم رشد را بخش صنعت به خود اختصاص داده یعنی یک و یک دهم از سه و هفت دهم مربوط به بخش صنعت است که سهم بسیار بالایی است.

وی ادامه داد: در گزارش اخیر بانک مرکزی بخش صنعت در ۹ ماهه امسال رشد هشت درصدی داشته است در حالیکه در مدت مشابه سال گذشته در این بخش رشد سه و سه دهم درصدی ثبت شده بود که نشان دهنده رشد قابل توجهی است.

فاطمی امین گفت: در بخش معدن نیز در نه ماهه امسال رشد اقتصادی, ۲.۹ درصد بوده در صویتکه در نه ماهه سال قبل رشد این بخش منهای یک درصد بوده، بنابراین در این بخش هم رشد قابل توجهی را شاهد هستیم.

وزیر صمت با بیان اینکه در پاییز امسال بیش از ۲۸ درصد در بخش سرمایه گذاری رشد داشته ایم افزود: در نه ماهه امسال نیز بخش صنعت ماشین آلات ۱۹.۷ درصد رشد سرمایه گذاری را تجربه کرده است.

فاطمی امین ادامه داد: اشتغال در همه صنایع کشور به بیش از ۸ میلیون و سیصد هزار نفر رسید که رشد بسیار مطلوب و روند فزاینده در مقایسه با سال‌های گذشته است.

وی گفت: در حوزه دانش بنیان کار بسیار متنوعی انجام و توافقات خوبی با معاونت علمی ریاست جمهوری امضا شده است ضمن ایکه در هفته جاری توافق نامه‌ای به ارزش بیش از ۴ هزار میلیارد تومان با این معاونت امضا شد.

فاطمی امین افزود: ساخت داخل بیش از ۳۴ هزار قطعه در صنایع سنگین از جمله فولاد به شرکت‌های دانش بنیان عرضه شده است. ضمن اینکه در اقدامی جدید، ۲۹ شراکت را که هر شراکت شامل یک شرکت پیشران، خریدار و شرکت‌های دانش بنیان و دو یا چند دانشگاه است برای ساخت محصولات مورد نیاز کشور آغاز کردیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در مجموع امسال در بخش تولید، دانش بنیان و اشتغال عملکرد مطلوبی را در بخش صنعت شاهد هستیم و امیدواریم این روند رشد با شتاب بیشتری تداوم داشته باشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر