بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱
وزیر صمت گفت راه حل کنترل قیمت‌ها بدون تأثیر از تغییر نرخ ارز این است که یک نظام شفاف فروشگاهی وجود داشته باشد که ما این پروژه را شروع کردیم و تا اواسط سال آینده به حدی می‌رسد که می‌توانیم بر بازار را به طور سامانه‌ای نظارت کنیم و بر تراکنش‌ها مسلط شویم.
کد خبر : ۲۶۸۲۴۹

نظام شفاف فروشگاهی باید وجود داشته باشد

به گزارش بورس نیوز، سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به عرضه بدون ضابطه خودرو در شرکت ایران‌خودرو اظهار کرد: چنین مواردی تخلف است و من آن را پیگیری می‌کنم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: خودرو از طریق قرعه‌کشی و ثبت نام در سامانه یک‌پارچه انجام می‌شود و موارد قبلی نیز بازگردانده شده است.

وی ادامه داد: راه حل کنترل قیمت‌ها بدون تأثیر از تغییر نرخ ارز این است که یک نظام شفاف فروشگاهی وجود داشته باشد که ما این پروژه را شروع کردیم و تا اواسط سال آینده به حدی می‌رسد که می‌توانیم بر بازار را به طور سامانه‌ای نظارت کنیم و بر تراکنش‌ها مسلط شویم.

وزیر صمت با بیان اینکه ارز اقتصاد ما را از ۶ مسیر تحت تأثیر قرار می‌دهد، افزود: ما این مسیر‌ها را شناسایی کرده و برای هرکدام یک راه حل طراحی کردیم. مثلا در بحث واردات مواد معدنی، قاعده گذاشتیم هر مواد معدنی که بالای یک میلیون دلار واردات دارد، باید ساخت داخل باشد و این کار را آغاز کردیم. در سایر موارد هم متمرکز هستیم.

وزیر صمت همچنین گفت: افرادی که برای خرید خودرو وارداتی ثبت نام کرده اند، از امروز نوبت‌بندی می‌شوند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر