بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
صادرات بیش از ۲ هزار تن پسته به روسیه و امارات
در نخستین ماه امسال بیش از ۲۰۰۰ تن پسته به کشورهای مختلف صادر شده که روسیه نخستین مشتری و امارات در جایگاه دوم خریداران این محصول از ایران قرار دارند.
کد خبر : ۲۷۰۰۱۲

صادرات بیش از ۲ هزار تن پسته به روسیه و امارات

به گزارش بورس نیوز، بر اساس آخرین آمار‌های گمرک در فروردین ماه سال جاری بیش از از ۲۳۸۰ تن پسته و مغز پسته به ۲۴ کشور مختلف و ارزشی بالغ بر ۱۵ میلیون و ۵۵ هزار دلار صادر شده که از نظر وزنی ۲۵۱ درصد و از نظر ارزشی ۲۳۷ درصد کاهش را نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته تجربه کرده است. در نخستین ماه سال گذشته ۷۱۵۰ تن به ارزشی بیش از ۵۰ میلیون و ۶۹۴ هزار دلار انواع پسته و مغز پسته به کشور‌های مختلف صادر شده بود.

ازبکستان، اسپانیا، استرالیا، افغانستان، آلمان، امارات متحده عربی، ایتالیا، پاکستان، تاجیکستان، ترکیه، جمهوری آذربایجان، جمهوری مقدونیه (یوگسلاوی)، چین، ژاپن، سنگاپور، عراق، فدراسیون روسیه، فرانسه، قرقیزستان، قزاقستان، قطر، کانادا، کویت و هند ۲۴ مشتری پسته ایرانی در فروردین ماه امسال بودند.

در میان مشتریان این محصول صادراتی ایرانی، روسیه ۳۸۴ تن انواع پسته و مغز پسته به ارزشی بالغ بر دو میلیون و ۷۵۳ هزار دلار نخستین مشتری پسته ایرانی به شمار می‌رود و پس از آن امارات با خرید بیش از از ۲۵۲ تن پسته با ارزشی بالاتر از ۲.۵ میلیون دلار فاصله نزدیک نسبت به روسیه در جایگاه دوم خریداران این محصول قرار می‌گیرد.

عراق، آلمان، تاجیکستان و قرقیزستان دیگر عمده مشتریان انواع پسته و مغز پسته ایرانی در فروردین ماه امسال به شمار می‌روند که هر یک به ترتیب ۱.۶ میلیون دلار، ۱.۳ میلیون دلار، ۱.۱ میلیون دلار و یک میلیون دلار پسته از تاجران ایرانی خریداری کردند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر