بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۳
رییس حسابداری مالی شرکت داروسازی داملران رازک عنوان کرد:

افزایش سرمایه از محل سود انباشته در سال 92

افزایش سرمایه از محل سود انباشته نیز در برنامه کاری شرکت قرار دارد که مراحل انجام این برنامه در حالی پیگیری است و طبق زمان بندی تعیین شده، این برنامه طی سال جاری به اجرا در خواهد آمد.
کد خبر : ۱۰۰۲۷۲
قیمت مواد اولیه مورد نیاز تولید محصولات شرکت داروسازی داملران رازک در حالی به دلیل رشد نرخ تورم با افزایشی روز افزون همراه شده که افزایش نرخ فروش محصولات آن در اختیار سازمان دامپزشکی کشور قرار دارد.

رییس حسابداری مالی شرکت داروسازی داملران رازک با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: اگرچه در پیش بینی رشد 23 درصدی نرخ فروش محصولات برای سال جاری برآورد شده، اما افزایش هزینه ها ناشی از رشد قیمت خرید مواد اولیه مورد نیاز بیش از برآورد رشد نرخ فروش بوده است.

بابایی پیرامون روند تولید محصولات تولیدی گفت: کمبود نقدینگی مسئله بزرگی برای این شرکت به شمار می آید. چراکه "ددام" جهت دریافت تسهیلات بانکی ها به منظور تأمین نقدینگی مورد نیاز خود با موانعی همچون تعیین حد اعتباری از سوی بانک مرکزی مواجه شده است که در نهایت این امر با عدم فراهم شدن نقدینگی، تأخیر در تأمین مواد اولیه مورد نیاز و نیز برآورد روند کاهشی تولید را برای امسال موجب شده است.

وی پیرامون تأمین خارجی 61 درصدی مواد اولیه نیز اظهار داشت: این بخش از مواد اولیه مورد نیاز از کشورهایی همچون چین و هند و با نرخ ارز یوروی آزاد فراهم می شود.

این مقام مسئول در ارتباط با طرح توسعه ای تولید ویال های تزریقی تصریح کرد: پروژه مذکور در مراحل پایانی اجرا به سر می برد، به گونه ای که تولید آزمایشی این محصول طی سه ماهه آخر امسال آغاز می شود و آثار مثبت ناشی از اجرای این طرح در بودجه سال 93 لحاظ خواهد شد.

این مقام مسئول افزود: تسهیلات ارزی به منظور تأمین منابع مالی لازم جهت اجرای پروژه مذکور از بانک توسعه صادرات دریافت شده که بخشی از این بدهی ها با نرخ ارز مرجع تسویه گردیده و مابقی آن با نرخ ارز مبادله ای تسعیر خواهد شد. البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که "ددام" در حال مذاکره با بانک مرکزی درباره نحوه تسویه بدهی مذکور است، حال آنکه نرخ تسعیر به طور قطع ارز مرجع نخواهد بود.

وی پیرامون برآورد خالص درآمدهای متفرقه "ددام" طی سال جاری نیز گفت: درآمدی به مبلغ یک میلیارد و 638 میلیون تومانی از محل شناسایی سود حاصل از فروش ساختمان دفتر مرکزی به شرکت سرمایه گذاری دارویی تأمین و در مقابل خرید ساختمان جدید از این شرکت با پرداخت مابه التفاوت حدود 200 میلیون تومانی طی سال جاری برآورد شده که طی سه ماهه نخست امسال این امر انجام پذیرفته است.

این مقام مسئول افزود: علاوه بر این افزایش سرمایه از محل سود انباشته نیز در برنامه کاری شرکت قرار دارد که مراحل انجام این برنامه در حالی پیگیری است و طبق زمان بندی تعیین شده، این برنامه طی سال جاری به اجرا در خواهد آمد.

رییس حسابداری مالی "ددام" در خاتمه پیرامون وضعیت صنعت دارویی بیان کرد: همانطور که عنوان شد کمبود نقدینگی مسئله ای است که در حال حاضر بسیاری از فعالان این گروه با آن مواجه هستند و موجب بروز اخلال در روند تولید محصولات آنها شده است. از این رو امیدواریم با اتخاذ سیاست های مناسب توسط دولت جدید، تا اندازه ای این مسائل مرتفع شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر