بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۱
مدیر مالی شرکت صنعتی آما عنوان کرد:

برنامه افزایش 110 درصدی سرمایه "فاما"

شرکت در نظر دارد سرمایه خود را جهت تأمین منابع مالی مورد نیاز برای اجرای پروژه مذکور طی دو مرحله در سال جاری و سال بعد حدود 110 درصد افزایش دهد. البته نهایی شدن اجرای این امر به دریافت مصوبه مجمع فوق العاده "فاما" که در تاریخ 92.4.24 برگزار می شود، بستگی خواهد داشت.
کد خبر : ۱۰۰۳۷۴
انتظار برای بهبود شرایط اقتصادی و کاهش شدت تحریم های اعمالی بر کشور، نتیجه مثبتی است که با بکارگیری برنامه و سیاست های مناسب در زمینه اقتصادی و روابط بین المللی توسط دولت جدید، می تواند رخ دهد. در نتیجه می توان گفت در صورت تحقق این امر، امکان صادرات محصولات برای شرکت های فعال در بسیاری گروه ها همچون ساخت محصولات فلزی فراهم خواهد شد. چراکه فعالان این صنعت از توانایی و پتانسیل لازم جهت حضور در بازارهای جهانی و رقابت با شرکت های خارجی برخوردار هستند.

مدیر مالی شرکت صنعتی آما با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: در صورت عدم رونق اقتصاد در کشور یا تشدید تحریم های بین المللی، تداوم فعالیت شرکت های مذکور چندان امکان پذیر نیست. همچنان که شاهد توقف عملیات تولید بسیاری از شرکت های هم گروه "فاما" طی سال های اخیر بوده ایم.

علی باقری در ارزیابی عملکرد 12 ماهه سال مالی منتهی به 30 اسفند ماه 91 ابراز داشت: طی سال گذشته بروز مشکلاتی در زمینه تأمین مواد اولیه مورد نیاز از منابع خارجی موجب شد تا از سرعت روند تولید محصولات کاسته شود، حال آنکه به دلیل ذخیره کافی مواد اولیه مصرفی در انبار، تولید محصولات با بهای تمام شده کمتر از رقم برآوردی آن صورت پذیرفت و در مقابل براساس قیمت روز به فروش رسید که در نهایت برآیند عوامل عنوان شده منجر به تحقق سود 109 تومانی و پوشش 108 درصدی بودجه شرکت طی دوره مذکور شده است.

وی در بیان جزییات پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 92 نیز گفت: امسال همانند سال گذشته، استراتژی تأمین ذخیره کافی مواد اولیه مورد نیاز تولید بکار گرفته شده است. البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که تداوم این روند به عدم بروز مشکل با اهمیتی در زمینه تأمین مواد مصرفی از منابع خارجی بستگی دارد.

این مقام مسئول افزود: علاوه بر مطالب عنوان شده رشد حدود 15 درصدی نرخ فروش محصولات برای سال جاری برآورد شده و در مقابل قیمت مواد اولیه مورد نیاز براساس آخرین خریدهای انجام شده طی سال 91، پیش بینی شده است. از این رو در صورت افزایش قیمت ارز طی سال جاری، نرخ فروش محصولات نیز رشدی مجدد خواهد یافت.

مدیر مالی شرکت صنعتی آما پیرامون تأمین خارجی مواد مصرفی تصریح کرد: حدود 90 درصد از مواد اولیه مورد نیاز از کشورهای آلمان و ایتالیا و با نرخ بازار آزاد ارز یورو فراهم می شود، حال آنکه این شرکت در نظر دارد بخشی از مواد مذکور را به وسیله شرکت های تولیدکننده داخلی همچون ذوب آهن اصفهان تأمین نماید. از این رو در حال بررسی کیفیت و قابلیت جایگزینی مواد تولید شده در این شرکت ها به جای مواد مشابه خارجی هستیم.

وی در ارتباط با طرح توسعه ای "فاما" اظهار داشت: تنها طرح توسعه ای "فاما" احداث انبار جهت ذخیره سازی مواد مصرفی و محصولات تولیدی شرکت در اطراف کارخانه است.

این مقام مسئول افزود: شرکت در نظر دارد سرمایه خود را جهت تأمین منابع مالی مورد نیاز برای اجرای پروژه مذکور طی دو مرحله در سال جاری و سال بعد حدود 110 درصد افزایش دهد. البته نهایی شدن اجرای این امر به دریافت مصوبه مجمع فوق العاده "فاما" که در تاریخ 92.4.24 برگزار می شود، بستگی خواهد داشت.

مدیر مالی شرکت صنعتی آما در خاتمه سخنان خود گفت: مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران نیز در تاریخ 92.4.24 برگزار خواهد شد و هیأت مدیره در نظر دارد با توجه به برنامه افزایش سرمایه شرکت تقسیم 10 درصد از سود محقق شده طی سال 91 را به عنوان سود نقدی به مجمع پیشنهاد کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر