بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۶
کد خبر : ۱۰۱۰۱۴
سهام شناور آزاد شرکت‌های پذیرفته ‌شده در بورس اوراق بهادار در 31خرداد‌ماه 92 اعلام شد.
به گزارش همشهری، طبق اعلام اداره نظارت بر ناشران بورس، 15شرکت بازار سرمایه‌داری درصد سهام شناور آزاد بالای 50درصد، 17شرکت دارای درصد سهام شناور بین 40تا 50درصد، 32شرکت سهام شناور بین 30تا 40درصد و 65شرکت سهام شناور بین 20تا 30درصد دارند. سهام شناور 92شرکت بین 10تا 20درصد قرار دارد.

بر این اساس، قند شیرین خراسان با 79درصد سهام شناور آزاد در آخرین روز خرداد ماه92، به‌عنوان نقدشونده‌ترین سهام در میان شرکت‌های بورس انتخاب شد. سهام شناور با احتساب ضریب شناوری این شرکت نیز 79درصد است. عمران و توسعه فارس، با 72درصد سهام شناور و 48درصد سهام شناور با احتساب ضریب شناوری در رتبه دوم قرار دارد. رتبه سوم جدول نقدشونده‌ترین سهام شرکت‌های بورس به شرکت روزدارو اختصاص دارد. سهام شناور این شرکت در پایان خرداد‌ماه 68درصد و سهام شناور با احتساب ضریب شناوری 21درصد بود.

سرمایه‌گذاری توسعه آذربایجان هم با 64درصد سهام شناور آزاد و 36درصد سهام شناور با احتساب ضریب شناوری در رده چهارم قرار دارد. فراورده‌های نسوز آذر با 63درصد سهام شناور آزاد در رده پنجم و قند ثابت خراسان با 60درصد سهام شناور در رتبه ششم قرار دارد. رتبه‌های هفتم و هشتم جدول نقد‌شونده‌ها هم به‌ترتیب به شرکت‌های سرما آفرین و سرمایه‌گذاری توکا فولاد اختصاص دارد. درصد سهام شناور این دو شرکت به‌ترتیب 59 و 59 درصد است.

بانک پاسارگاد هم در این جدول در ردیف نهم قرار گرفته است. این بانک با 57درصد سهام شناور آزاد، نقدشونده‌ترین سهام بانکی به شمار می‌رود. جایگاه دهم نیز با 56درصد سهام شناور آزاد به تولید فرومولیبدن کرمان اختصاص دارد.در مقابل داروسازی تهران با 8دهم درصد، سیمان فارس با 7دهم درصد و پلاسکو‌کار با نیم درصد کمترین میزان سهام شناور را میان 317شرکت بورس دارند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر